Welke rol speelt de website van de werkgever in het wervingsproces?

Werven via de eigen website is een must, de concurrent doet het namelijk ook. Een goede werkgeverssite roept gevoel op, straalt uit waar het bedrijf trots op is en zegt ook iets over de bedrijfscultuur, loopbaanmogelijkheden en arbeidsvoorwaarden. Een gebrekkige site is slechte reclame en schaadt de employer branding.
In Canada al een paar jaar gemeengoed, in Nederland in opkomst, een directeur die in een filmpje vertelt over de organisatie. De inhoud van de vacature is voor de moderne sollicitant niet alles bepalend, het gaat ook om waar en bij wie het werk gedaan wordt. Potentiële kandidaten willen ook antwoord op vragen als; ‘passen de sfeer en het karakter van de organisatie wel bij mij?, en ‘zijn er voldoende ontwikkelingsmogelijkheden?’ En wie kan deze vragen beter beantwoorden dat diegene die eind verantwoordelijke is in een organisatie? Op steeds meer websites staan filmpjes waarin een topmanager vertelt wie hij is, waar zijn organisatie voor staat en waarom het leuk is om bij zijn organisatie te werken. Als de surfer het verhaal aanspreekt, kan hij doorklikken naar de vacatures.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 224 vragen en antwoorden over Werving en selectie.