De route naar continu verbeteren: slaag- en faalfactoren, het belang van prestatie indicatoren. 'Lean and mean' organiseren. Continue resultaatverbetering als kenmerk van de organisatiecultuur. Continu verbeteren van processen. Praktijkervaringen, inzichten en instrumenten, voorbeelden, tips en tricks bij continue resultaatverbetering.
Hoe werkproces & organisatie continu verbeteren?
De route naar continu verbeteren: slaag- en faalfactoren, het belang van prestatie indicatoren.
Continu verbeteren. Slimmer werken, anders organiseren
Wat is er normaler dan in het reguliere werk regelmatig overleggen over de vraag ‘Wat kan er beter’. Hier ligt een groot potentieel. Soms lukt het om deze kracht voluit te benutten. De kern is dat alle teams in de organisatie de verantwoordelijkheid voor resultaat oppakken.
Jammer genoeg spreekt dat niet vanzelf. Sinds jaar en dag worden tal van instrumenten en modellen gemobiliseerd om dit mogelijk te maken. Kaizen, Kanban, Six Sigma en Lean getuigen hiervan. Recent verschaffen Agile, Scrum en Oplossingsgericht Werken ook hulpmiddelen.
Continu verbeteren duidt op een aanp...