01
B

Reputatie management

Uw bedrijfs-reputatie verbeteren? Voorbeelden, succesfactoren, valkuilen, tips en tricks.

De drijfkrachten achter uw bedrijfsimago. Voorbeelden van succesvol reputatiemanagement. Online reputatiemanagement met de social media. Hoe transparantie bereiken? Tips voor verbetering van de intenne en externe communicatie De zin en onzin van een Reputatie-scan! Klanten actief inschakelen bij uw reputatiemanagement.

Bedrijven met een sterke reputatie presteren beter dan de markt. Ze vinden sneller nieuwe klanten, medewerkers en investeerders en ze houden die ook makkelijker en langer vast. Goed reputatiemanagement is vooral in tijden van crisis cruciaal. De ‘Reputation Economy’ is een feit . De vraag die opdoemt is ‘hoe kunnen wij onze reputatie versterken?’. Het antwoord is geniaal in al zijn eenvoud: ‘betrek je klanten erbij!

Maar merktrouw bestaat niet, doelgroepdenken heeft geen zin, loyaliteitsprogramma’s werken niet en differentiatie op merkniveau voegt niets toe, want consumenten zien het verschil tussen al die merken toch niet.

Practice what you preach

Reputatiemanagement zou heel ergens anders over moeten gaan, namelijk: alles en iedereen in de stand krijgen om te doen wat ze moeten doen, simpelweg omdat je je klanten en relaties iets hebt beloofd; omdat je ergens voor staat. Dat vergt dat je je waarden scherp hebt en er gericht op stuurt dat die worden nageleefd. Practice what you preach op ieder niveau. Reputatiemanagement is in die zin dus waardenmanagement.

In de kern draait het om het beantwoorden van drie vragen:

  • Hoe wil je als bedrijf dat de wereld eruit komt te zien?
  • Welke rol wil jij als bedrijf in die wereld spelen?
  • En wat ga jij doen om dat realiseren?

Beken kleur >>

 

Trending

cleanupe
Columns
Duurzaam ondernemen

MVO beleid: verzilver de goede bedoelingen

Maak van MVO meer dan een pagina in het jaarverslag
Jeroen Kramers
4808
2
bos
Columns
Crisismanagement

Crisismanagement: de tien lessen van Wouter Bos

De crisisaanpakj bij VUmc. Wat kan een (verander)manager hiervan leren over effectieve communicatie?
Cris Zomerdijk
9293
0
capabel
Cover stories
Interne communicatie en samenwerking

Capabele topmanagers slaan de plank finaal mis…

Bestuurders die vanzelf in de valkuil van mis-communicatie glijden. Hoe kan dat?
Margret van Paassen
13334
11
glassdoor
Columns
Interne communicatie en samenwerking

Glassdoor: u bent uw virtuele reputatie

Nu ook de managers van alle organisaties in NL aan de beurt. Wat zijn de gevolgen?
Willem Mastenbroek
32318
1
_76203476_flamingochicks-1
Cover stories
Online Marketing

5 manieren om je MERK te laten groeien

Oude marketingwetten vervallen! Hoe dan wel?
Sjors van Leeuwen
16135
0
Onmogelijk2
Cover stories · Cases
Duurzaam ondernemen

De kracht van een onmogelijk doel

Hoe Interface met een geweldige visie maatschappelijk verantwoord winst maak
Jeroen Geelhoed
29389
5
kennis
Cover stories
Social Media in en om de organisatie

Sociaal intranet: reputatiemanagement of iets anders?

'Kennis' en 'social' als marketing-tools en bellenblazerij
Luc de Ruijter
5631
0
bouwen
Columns
Reputatie management

Wil je een betere reputatie? Betrek je klanten erbij!

Reputatiemanagement: de 7 keydrivers om uw bedrijfsimago te verbeteren
Sjors van Leeuwen
45779
1
Weg met reputatiemanagement! - Welkom waardenmanagement
Columns
Reputatie management

Weg met reputatiemanagement!

Welkom waardenmanagement
Annet Scheringa
9210
2
Gedrag bepaalt merkwaarde - Kernwaarden blijken holle kreten
Columns
Kernwaarden

Gedrag bepaalt merkwaarde

Kernwaarden blijken holle kreten
Theo Kroese
16933
1

Tips & Tricks

alkemade
Columns
Corporate governance

Maatschappelijk rentmeesterschap: de rol voor toezichthouders

Wanneer zet u de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen op uw agenda?
Eric Alkemade InnovatiefOrganiseren.nl
35367
1
verandering
Columns
Reputatie management

De toekomst is aan bedrijven die kleur bekennen

Drie vragen maken het verschil.
Frank Körver
6473
1
ICT projecten bij de overheid: voorbeeld van een geslaagde aanpak!
Columns
Scrum - Agile

Maatschappelijke baten

ICT projectmanagement bij de overheid: voorbeeld geslaagde aanpak!
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
13266
0
Veerkracht, reactiesnelheid en aanpassingsvermogen als managementprincipes
Columns
De Menselijke maat

Duurzaamheid wijst weg naar nieuwe managementprincipes

Organisatievernieuwing op basis van duurzaamheid en de menselijke maat.
7060
1
Externe communicatie en reputatie management voor het MKB - Vijf tips voor uw externe communicatie
Actueel
Reputatie management

Externe communicatie en reputatie management voor het MKB

Vijf tips voor uw externe communicatie
Actueel MNGMNTST
15389
0

Auteurs die meeschrijven aan Reputatie management

Zie alle