Managementsite netwerk

Gek Op Klanten

Uw dagelijkse marketing prikkel


IMG 8414

Wat levert training en coaching nou echt op?

Bedrijven met ontwikkelingsprogramma’s presteren tot 2,5 keer beter dan bedrijven zonder, volgens McKinsey.
Bert Overbeek Gek Op Klanten
38
1
0
Alle artikelen

Recente reacties

Reactie op

Hoe betrouwbaar zijn de moderne selectiemiddelen in organisaties?

In antwoord op Ad de Boer: laten we mensen niet als resources gaan zien, weg met HRM als term. Mensen werven mensen zodat er optimaal samengewerkt kan worden. De potentie zien in mensen is iets anders dan selecteren op nu aanwezige competenties. En ja daarin zit een risico dat het een keer niet de juiste fit blijkt voor bedrijf of medewerker, maar het leven is vol risico's dus mag je je afvragen of dat nu zo erg is.
Jan Waas
Lid sinds 2019
Reactie op

Wat levert training en coaching nou echt op?

Hoi Bert
Heel goed en terecht jouw vragen bij Training & Development actiteiten. Opvallend hoe vaak positieve resultaten worden gerapporteerd door direct betrokken partijen, beroeps- en opleidingsorganisaties.
Een kritische en goed beargumenteerde evaluatie vind ik ‘The Great Training Robbery’. https://www.hbs.edu/ris/Publication%20Files/16-121_bc0f03ce-27de-4479-a90e-9d ik78b8da7b67.pdf
Bovendien goede suggesties over ‘Hoe kan het beter’,
Willem Mastenbroek
Pro-lid
Reactie op

Hoe betrouwbaar zijn de moderne selectiemiddelen in organisaties?

Zo lang de input van een selectie een cv is, is de foutkans nog steeds meer dan 70%. Zo lang software engineers dit soort software maken zonder kennis van selectiepsychologie (kennis die ook zeer zelden voorkomt bij zelfbenoemde recruiters) verandert er niks en lijden arbeidsorganisaties miljoenen verlies.
Tijd voor een complete reengineering van werving en selectie wat echter alleen kan als wat nu HR wordt genoemd echt HRM wordt.
Dus de komende decennia gaat de verspilling van personeelkosten gewoon door.
Ad de Beer
Lid sinds 2009
Reactie op

Chat GTP maakt notule van Japke's jeukwoorden (humor om te lachen)

En dan te bedenken dat het ook nog eens 'outside of the box' moet zijn....
Gyuri George Vergouw
Pro-lid
Reactie op

MBTI zeer winstgevende tool, maar is zij ook betrouwbaar?

Ik ontving een mail van het hoofdkantoor van MBTI. Hun uitgebreide reactie:

'Dear Bert,

I am writing on behalf of The Myers-Briggs Company in US regarding your article on Managementsite.nl: MBTI zeer winstgevende tool, maar is zij ook betrouwbaar?
We want to point out a few of the points about the Myers-Briggs Type Indicator® (MBTI®) tool mentioned in the article that are not correct.
We would like to request corrections to the piece as listed below:

It is not true that the MBTI assessment is not a well-researched scientific tool. It is both valid and reliable, meeting all the requirements for a psychometric assessment put forth by both the American Psychological Association and the British Psychological Society. A wide body of data supports the assertion that, when properly applied, the MBTI instrument accurately measures what it is intended to measure. Also, it is updated regularly based on continuing research by trained psychologists.
The latest version of the official MBTI assessment reports test-retest correlations within 3 weeks for the most recent version of the Myers-Briggs instrument averaging .75 for the four scales and .72 for 4 weeks to 6 months, indicating good reliability for each preference over long periods of time and which meets the standards put forth from the American Psychological Association for a psychometric assessment. The Myers-Briggs company makes its various validations freely available at https://www.themyersbriggs.com/MBTIvalidity.
Also, it is incorrect to say that the MBTI assessment is outdated. In truth, it is continually updated by a team of psychologists and experts. The most recent version of the MBTI is the Global MBTI assessment, with its manual published in 2018, providing a wealth of research-based evidence on its reliability and validity. The manual also explains the theory behind the assessment, its construction, and the data collection and analysis of the scales.
The tool has withstood more than fifty years of scientific scrutiny, and a simple search on the Center for Applications of Psychological Type’s MBTI Bibliography Search reveals nearly 11,000 citations of the MBTI assessment.
Regarding the mention of using the MBTI framework for selection and recruitment or people removed from their positions for not fulfilling MBTI preferences requirements, the MBTI assessment was not designed either for screening job candidates or predicting performance in their roles. It doesn’t measure ability or one’s success in applying the attributes of a preference. Both The Myers-Briggs Company and The Myers and Briggs Foundation would consider this to be an egregious misuse of the MBTI instrument.

For more links and research about the scientific background of the MBTI and common misconceptions, I encourage you to visit: https://www.themyersbriggs.com/mbtifacts

Additionally, please contact us for further clarification on any of the points listed above. We’d be happy to connect you with one of our psychologists to answer any additional questions for future articles.

Kind regards,

Agnes Pavloff-Rubingh
Country Manager MBTI
Bert Overbeek
Auteur
Reactie op

Tankstation TINQ stuntprijzen zijn een beetje nep

Interessant, ik zag de advertentie en vermoedde al onraad. Desalniettemin is de Tinq relatief goedkoop, Tango vaak nog iets goedkoper. De lokale prijsvechters vaak het goedkoopst. Gebruik een app zoals die van PrivateLease om de goedkoopste dagprijs in jouw buurt te vinden met een actief kaartje.
Ronald
Reactie op

KIJK NIET IN DE OGEN VAN OOGARTS KHALIL IN WATERLAND ZIEKENHUIS

prima ervaring met Dr Khalil, beide ogen aan staar geopereerd.
wim van den broek
Reactie op

Waardeloze eventlocatie: De Stal in Baambrugge (= The Barn )

Het vermoeden dat dit een waardeloze locatie zou zijn kregen wij al toen we onze bruiloft daar wilden vieren, 2 jaar geleden.
Op het afgesproken tijdstip dat we met de eigenaar een introductie gesprek zouden hebben reed zij voor onze neus weg. De buurman zei toen dat zulke dingen wel vaker voorkwamen. Daarna heeft ze nooit meer wat van zich laten horen. Ook niet op meerdere telefoontjes en een email.
Ik ben blij dat we een ander locatie hebben kunnen vinden waar we een prachtige dag hebben gevierd.
I den Hertog
Reactie op

Witgoedmafia

Beste Maarten wat goed van jou dat je dit hebt geplaatst op internet.Er is inderdaad een witgoed mafia gaande in Nederland.
Vooral in mijn omgeving Haarlem Amsterdam en wijde omtrek zijn ze erg
actief.
Het zijn onder anderen Witgoed Monteur Haarlem &witgoedreparatie-haarlem.com&www.witgoedmonteur-haarlem.nl&Witgoed Reparatie Service Haarlem&www.witgoedreparatie-vandijk.nl enz enz.
Ze hebben vaak 085 nummers en geven jaren garantie,dus niet.
Ze komen afspraken niet na ze repareren zelden of niet of met onderdelen tweedehands.
Ook komen ze vaak met zijn tweeën en ze spreken de Nederlandse taal niet,
Ze zijn niet vakkundig hebben geen witgoed opleiding gehad.
Als u zo een bedrijf belt krijgt u nooit de monteur aan de lijn maar een telefoniste.
Die je dus niks kan vragen over het probleem.
Zorg dat als je een bedrijf belt, dat u altijd een goed Nederlandse sprekende monteur aan de lijn krijgt.
Dan kunt u goed het probleem uitleggen en aanhoren en bepalen of het een vakkundige monteur is.
De reviews van deze bedrijven zijn allemaal nep reviews,lees maar eens goed door dan kan je zien dat dezelfde reviewer deze ook bij anderen zijn geplaatst.Meestal 1 van zijn eigen bedrijven.
Ze opereren onder veel verschillende namen,en wisselen dat ook steeds.
Nu opereren ze ook onder zogenaamde Nederlandse achternamen,daardoor denkt een klant dat het wel goed zit.
Ze plaatsen slechte reviews bij goede en betrouwbare witgoed bedrijven.Om hun Google ranking naar beneden te halen.
Waardoor ze zelf hogerop komen met jawel; allemaal nep reviews.
Dus mijn tip voor de klanten is als u niet met de monteur zelf kan bellen dan nooit in zee gaan met het bedrijf,en nooit bovenstaande bedrijven bellen.
Als ze weer van naam veranderen meld ik het weer op deze site.
Hendriks
Reactie op

Zo omzeil je 0900-nummers en ben je minder geld kwijt ….

Hallo! Ik wist van het bestaan van deze lijst af, ik moet nu de klantenservice van de Primera zien te bereiken, echter staat hiervan het nummer er niet tussen. Ik ga nu even zelf verder zoeken, maar dacht meld het wel even, wie weet wil de auteur deze er nog in verwerken!?

Keep up the good job
Lau