ManagementSite.nl

'Vóór en dóór professionals'

Succesvol ondernemen in de betekeniseconomie

Tony de Bree 8:58 am

Actuele crises zoals de coronacrisis en de klimaatcrisis tonen aan dat ons huidige ‘groeien moet’ financieel-economisch systeem niet langer houdbaar is. Het aantal klanten moet groeien, evenals de omzet en het marktaandeel. Ook internationaal moet je een grote speler worden, anders tel je niet mee[...]

  1. 26/10De drie kernkwaliteiten van een manager
  2. 20/10The (he)art and practice of a living organization
  3. 20/10Wat Bol.com doet om wendbaar te blijven
  4. 19/10Geef innovatie een flinke impuls: omarm ambiguïteit!

Jonge Bazen

'De praktijk van het jonge leiding geven'

Intuïtie in digitale tijdperk?

Bert Overbeek 10:29 pm

Hoewel McAfee en Brynjolfsson als IT-experts een behoorlijke rol voor mensen wegleggen in de gedigitaliseerde  toekomst, hebben ze niets met experts: mensen die over besluiten adviseren op basis van ervaring en senioriteit. Toegegeven, ze zijn het zelf, maar dat weerhoudt ze niet van hun advies. Net als andere mensen zijn experts nu eenmaal zeer gevoelig lees verder

  1. 18/10Macht, consumptiedrift, ongelijkheid en landjepik beheersen de wereld...helaas
  2. 06/10\'Bij diversiteit speelt het buikgevoel een onbetrouwbare rol\'; interview met executive coach en schrijver Bert Overbeek
  3. 05/10Intuïtie en big data: experts wegdoen of toch maar niet?
  4. 29/09Blijf je ontwikkelen ondanks COVID-19

De Laatste Meter

'Het einde in logistiek'

Huurscooters in de stad? Weer een nieuw drama op de stoep

De #felyxchallenge op Twitter stelt de vele problemen met huurscooters aan de kaak op de social media. Amsterdammers zien de scooters van Check en Felyx overal, vooral in de weg, en op de stoep. Het begon als een grap zegt Erik Bouwer tegen Parool, die onder zijn Twitter-naam Stadsbewonor de hashtag #felyxchallenge lanceerde.

  1. 21/10Stadslogistiek: niet last-mile, maar first-mile is knelpunt
  2. 21/10Servicelogistiek op de fiets: waarom niet? Of, juist wel?
  3. 06/10Landelijke regels voor zero emissie zones: geen uitstel van executie meer
  4. 03/10Goed opdrachtgeverschap: hoe doe je dat?

Management Pro

'De management trendwatcher'

96% Nederlandse bedrijven versnelt digitalisering werkprocessen oiv Covid-19.

https://www.youtube.com/watch?v=eH1fFdjzJAw 96% van de Nederlandse bedrijven verstelt het proces van digitalisering van de werkprocessen m.b.v. disruptieve technologieën als robotica, machine leren, kunstmatige intelligentie, onder invloed van de gevolgen van Covid-19 voor hun organisatie. Dit blijkt uit het zojuist door het World Economic Forum gepubliceerde \'The Future of Jobs Report 2020\'. Nu was de invloed van lees verder

  1. 30/09Leiderschap, een Carrière(r)eis?
  2. 16/09Over kernwaarden, over medewerkers, over organisatiedoelstelling, over je moreel kompas o.i.v. Covid-19.
  3. 15/09Korte recensie Overlevingsstrategie voor Startups.
  4. 07/09Korte recensie “Wacht niet op de wind, ga roeien! - De klant als reddingsboei” van Jos Burgers, met dank aan Frans Wouters

1 Minute Manager

'De management almanak'

Sport en Strategie: interview

Gyuri Vergouw 6:01 pm

De strafschop, zoektocht naar de ultieme penalty Hoe neem je een penalty? Zou 20 jaar na dato het kwartje eindelijk zijn gevallen bij de KNVB, Oranje en de Nederlandse trainers met betrekking tot de strafschop? Of blijf ik als een Don Quichot vechten tegen windmolens? Dat is in molenland Nederland, om meerdere redenen, natuurlijk sowieso[...]

  1. 25/07Betrokkenheid en bevlogenheid
  2. 29/04Ervaringen van een top-consultant
  3. 06/08Van Gaal, Moneyball, hockey en strafschoppen
  4. 12/03Governance & Compliance: de essentie (deel 2)

Expeditie Duurzaam

'Naar balans voor people, planet and profit'

Succesvol blijven in turbulente tijden �\" deel 1

Mirella Eickhof 11:29 am

We leven in turbulente tijden die vragen om ons Leiderschap en Aanpassingsvermogen onder de loep te leggen. De twee belangrijkste competenties voor deze periode. In een drieluik deel ik mijn bevindingen en tips, zodat je ideeën opdoet hoe mensen te motiveren en activeren. In het laatste deel vertel ik je over de kunst van Resetten. lees verder

  1. 09/09Slapeloosheid kost ons meer dan ons lief is!
  2. 26/08Interview met - Marius Rietdijk �\" Pavlov beval hypnose al aan!
  3. 27/07Zet jouw geluk en succes op nr. 1
  4. 10/06De waarde van visualisaties op de werkvloer

InnovatiefOrganiseren.nl

'Forum slimmer werken en sociale innovatie'

Vakmanschap = Eigenaarschap x Talent x Rol

Vakman ben je door niet alleen de regels van het vak te kennen, maar juist door in samenhang met die regels ook improvisatie- en creatieve vaardigheden te ontwikkelen. Pas als je jezelf inbrengt kun je situationeel handelen en ben je echt vakman. Wendbare organisaties kijken van buiten naar binnen en plaatsen de klant -burger, bewoner,[...]

  1. 22/06Innovatief Organiseren: over meer menselijke energie in organisaties
  2. 16/06On the road to (no)where …
  3. 09/06Maatschappelijke onderneming is ook: omdenken van het doel van de onderneming
  4. 02/06Succesvol werken aan opgaven

Projecten Managen

'Inzichten voor succes'

De IJzeren driehoek van projectmanagement: altijd toepasbaar?

Nico Viergever 6:38 pm

De IJzeren driehoek wordt breed gezien als het fundament van projectmanagement. Sturen op tijd, geld en kwaliteit geldt als een basisregel voor projectbeheersing. Er zijn verschillende varianten: bijvoorbeeld het Duivelskwadrant of het sturen op Product, tijd en geld zoals bij de overheid gebruikelijk is. Maar de verschillen zijn verwaarloosbaar. Dit concept staat nauwelijks ter discussie lees verder

  1. 14/04Een reactie op het IPMA-Blog \"Agile versus projectmanagement: de verkeerde discussie\"
  2. 05/01Projecten samendoen. Niet: doen voor
  3. 09/09Bewustwording door gaming
  4. 14/07Waarde creëren met projecten

Gek Op Klanten

'Uw dagelijkse marketing prikkel'

Mijndomein.nl = klantonvriendelijk

Robert Kroon 5:28 pm

webhostingbedrijf www.mijndomein.nl maakt op Google véél reclame. Dit bedrijf geeft aan dat ze met een 8,5 worden gewaardeerd. Ik begrijp niet goed waarom ze dit rapportcijfer krijgen en waar dit rapportcijfer vandaan komt. Naar mijn inziens is mijndomein namelijk niet klantvriendelijk. Laat ik een voorbeeld geven: Mijn ongenoegen[...]

  1. 04/01Ik vertrek, na de STER
  2. 30/11Healthy People heeft haar PR-zaken niet goed op orde
  3. 14/03Waardeloze eventlocatie: De Stal in Baambrugge (= The Barn )
  4. 16/02Gek word ik van online klanttevredenheidonderzoekjes...

De Strafschop

'Doelgericht in management'

Is Louis van Gaal de ideale Bondscoach?

Gyuri Vergouw 2:18 pm

Bondscoach! coaching handboek voor 16 miljoen Nederlanders Dit artikel verscheen in 2014 voorafgaand aan het WK voetbal in Brazilië op ManagementSite.nl. Nu de chaos compleet is bij de KNVB lijkt mij een herplaatsing opportuun! Ben jij nu zo slim of is hij nu zo dom? Tijd om in de spiegel te kijken. Weet je het lees verder

  1. 23/02Ajax en de strafschop
  2. 19/01De bijscholing van Dick Advocaat
  3. 12/01Sportwensen en -voornemens voor 2017
  4. 28/07Managementlessen van het EK 2016