ManagementSite.nl

'Vóór en dóór professionals'

Innovatie is geen speeltje van Marketing alleen

Innovatie helpt je actueel te blijven, je concurrentie voor te blijven en je gewenste groei te realiseren. Als je nadenkt hoe je de klant optimaal kunt blijven bedienen is het belangrijk om te vernieuwen. En dat doe je door die klant centraal zetten bij alles wat je doet[...]

  1. 22/04Lessen van Abraham Kuyper in coronabestrijding
  2. 20/04Kantelend klantgedrag creëert nieuwe verdienmodellen
  3. 16/04Trend naar humanisering van management
  4. 15/04Stop schieten met hagel, ga slim innoveren

Management Pro

'De management trendwatcher'

ABN AMRO: Beter Bankieren voor Toekomstige Generaties.

Willem Scheepers 12:18 pm

https://www.youtube.com/watch?v=R4XfeV8s3Jc \"Uit het strafrechtelijk onderzoek komt naar voren dat binnen de bank sprake was van een cultuur waarbij zaken soms mooier werden voorgedaan dan zij in werkelijkheid waren met als achterliggende gedachte “we lossen het wel op in de Business as Usual”. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft aan ABN AMRO een boete opgelegd van \"480 lees verder

  1. 16/04Recensie \"Waar een wil is, is een omweg zoektocht van een ziel naar zin.” van Wouter ter Braake.
  2. 14/04de Staat van het Onderwijs, waarderend onderzocht.
  3. 07/04Salarisonderhandelingen: een Catch-22 voor vrouwen.
  4. 02/04Bespiegeling over het boek “Een nieuw sociaal contract” van Pieter Omtzigt

De Laatste Meter

'Het einde in logistiek'

Maak de snelweg weer snelweg

Gaan we tientallen miljarden besteden aan meer openbaar vervoer? In grote, lange en dure treinen op steeds vollere sporen, met nauwelijks flexibiliteit, en centrale stations die de reizigersdrukte niet aan kunnen? Met veel gedoe om van en naar het station te gaan? Opgehokt in krappe stoeltjes met een massa lawaaierige mede-reizigers die hun \'lief en lees verder

  1. 18/04Omgevingsvisies: blijft er wel genoeg ruimte over voor bedrijven?
  2. 18/04Nederland is anno 2021 nog onveranderd een distributieland
  3. 02/04Stadslogistiek wordt precisielogistiek
  4. 02/04Is de Hyperloop voor vracht een \'game changer\'?

Jonge Bazen

'De praktijk van het jonge leiding geven'

Training en leiding geven vereisen anno 2021 soms neuro-science

Bert Overbeek 10:38 pm

In de 25 jaar dat ik nu trainer en coach ben, heb ik meer dan 12 000 mensen mogen begeleiden in Learning & Development trajecten. In meer dan 75 organisaties in binnen- en buitenland. En die trajecten gingen van operationele afdelingen tot aan raden van bestuur. Alle mogelijke beroepsgroepen van alle mogelijke niveaus heb ik lees verder

  1. 13/04Waarom mannen en vrouwen samen toch iets verder komen als ze samenwerken
  2. 04/04Integriteit is belangrijk voor leiders, en Mark Rutte had dat kunnen weten
  3. 28/03Duidelijke leiders bevorderen verandering en zwetsen niet over comfortzones
  4. 13/03\'Om de 2 jaar een nieuwe manager, en niemand weet meer wat je hebt opgebouwd!\'

Expeditie Duurzaam

'Naar balans voor people, planet and profit'

Succesvol Online Vergaderen - Hoe dan?

Paola Pisu 9:34 am

Succesvol online vergaderen ..... om maar direct heel duidelijk te zijn: hoe doorbreek je in hemelsnaam de saaiheid, voorspelbaarheid en de vermoeidheid! Zeker nu vergaderen op afstand een essentieel onderdeel van de workflow is en dat waarschijnlijk ook blijft. Het is natuurlijk allesbehalve een nieuw verschijnsel. Al jarenlang communiceren internationale teams over de hele wereld lees verder

  1. 15/02Co-Creatie tijdens Corona-Crisis Creëert Waarde
  2. 02/02Help! Hoe Manage Ik Mijn Team op Afstand?
  3. 12/01Onzeker over de toekomst? Start juist nu met meditatie!
  4. 05/01Thuis Werken - Gezond en Vitaal in 2021 het Nieuwe Normaal

1 Minute Manager

'De management almanak'

Sport en Strategie: interview

Gyuri Vergouw 6:01 pm

De strafschop, zoektocht naar de ultieme penalty Hoe neem je een penalty? Zou 20 jaar na dato het kwartje eindelijk zijn gevallen bij de KNVB, Oranje en de Nederlandse trainers met betrekking tot de strafschop? Of blijf ik als een Don Quichot vechten tegen windmolens? Dat is in molenland Nederland, om meerdere redenen, natuurlijk sowieso[...]

  1. 25/07Betrokkenheid en bevlogenheid
  2. 29/04Ervaringen van een top-consultant
  3. 06/08Van Gaal, Moneyball, hockey en strafschoppen
  4. 12/03Governance & Compliance: de essentie (deel 2)

InnovatiefOrganiseren.nl

'Forum slimmer werken en sociale innovatie'

Vakmanschap = Eigenaarschap x Talent x Rol

Vakman ben je door niet alleen de regels van het vak te kennen, maar juist door in samenhang met die regels ook improvisatie- en creatieve vaardigheden te ontwikkelen. Pas als je jezelf inbrengt kun je situationeel handelen en ben je echt vakman. Wendbare organisaties kijken van buiten naar binnen en plaatsen de klant -burger, bewoner,[...]

  1. 22/06Innovatief Organiseren: over meer menselijke energie in organisaties
  2. 16/06On the road to (no)where …
  3. 09/06Maatschappelijke onderneming is ook: omdenken van het doel van de onderneming
  4. 02/06Succesvol werken aan opgaven

Projecten Managen

'Inzichten voor succes'

De IJzeren driehoek van projectmanagement: altijd toepasbaar?

Nico Viergever 6:38 pm

De IJzeren driehoek wordt breed gezien als het fundament van projectmanagement. Sturen op tijd, geld en kwaliteit geldt als een basisregel voor projectbeheersing. Er zijn verschillende varianten: bijvoorbeeld het Duivelskwadrant of het sturen op Product, tijd en geld zoals bij de overheid gebruikelijk is. Maar de verschillen zijn verwaarloosbaar. Dit concept staat nauwelijks ter discussie lees verder

  1. 14/04Een reactie op het IPMA-Blog \"Agile versus projectmanagement: de verkeerde discussie\"
  2. 05/01Projecten samendoen. Niet: doen voor
  3. 09/09Bewustwording door gaming
  4. 14/07Waarde creëren met projecten

Gek Op Klanten

'Uw dagelijkse marketing prikkel'

Mijndomein.nl = klantonvriendelijk

Robert Kroon 5:28 pm

webhostingbedrijf www.mijndomein.nl maakt op Google véél reclame. Dit bedrijf geeft aan dat ze met een 8,5 worden gewaardeerd. Ik begrijp niet goed waarom ze dit rapportcijfer krijgen en waar dit rapportcijfer vandaan komt. Naar mijn inziens is mijndomein namelijk niet klantvriendelijk. Laat ik een voorbeeld geven: Mijn ongenoegen[...]

  1. 04/01Ik vertrek, na de STER
  2. 30/11Healthy People heeft haar PR-zaken niet goed op orde
  3. 14/03Waardeloze eventlocatie: De Stal in Baambrugge (= The Barn )
  4. 16/02Gek word ik van online klanttevredenheidonderzoekjes...

De Strafschop

'Doelgericht in management'

Is Louis van Gaal de ideale Bondscoach?

Gyuri Vergouw 2:18 pm

Bondscoach! coaching handboek voor 16 miljoen Nederlanders Dit artikel verscheen in 2014 voorafgaand aan het WK voetbal in Brazilië op ManagementSite.nl. Nu de chaos compleet is bij de KNVB lijkt mij een herplaatsing opportuun! Ben jij nu zo slim of is hij nu zo dom? Tijd om in de spiegel te kijken. Weet je het lees verder

  1. 23/02Ajax en de strafschop
  2. 19/01De bijscholing van Dick Advocaat
  3. 12/01Sportwensen en -voornemens voor 2017
  4. 28/07Managementlessen van het EK 2016