Platform om kennis en ervaring te delen. Wil grenzen verkennen en blokkades doorbreken. Kritisch, wars van hypes, interactief, altijd op zoek naar wat wél werkt.

Op acht gebieden, de zogenoemde Channels, informeren wij u over praktische vraagstukken en veelbelovende trends. Artikelen worden beoordeeld door de redactie conform de Info voor Auteurs. Voor columns zie Uw column.

ManagementSite telt 93.000 abonnees en ruim 1000 auteurs. De abonnees ontvangen 2x per week een nieuwsbrief. De auteurs beschikken over een eigen auteurs-pagina in ManagementSite. Met de koppeling van auteurs-pagina’s en sociale media worden hun publicaties binnen de social media zichtbaar en toegankelijk. Acht partnersites trekken samen met ManagementSite op. De sites hebben per maand 250.000 bezoekers, waarvan 175.000 uniek, en een half miljoen pageviews.

Alle sites zijn vrij toegankelijk. Inkomsten zijn afhankelijk van sponsors, kennispartners en adverteerders.

Het idee achter ManagementSite

We willen voorop lopen in het verspreiden en ontwikkelen van toepassingsgerichte kennis over beter managen en organiseren. Trends vinden wij belangrijk. En vooral de trends die mens en organisatie daadwerkelijk verder helpen. De menselijke maat, innovatie, concurrentiekracht, productief werken, zingeving, ondernemerschap, verantwoordelijkheid…. hoe realiseren we dat? Daarover gaat dit magazine.

De toets of kennis door ‘communities of practitioners’ met succes toegepast en al doende verbeterd wordt, zien we als de toets waar het om gaat. Daarbij komt dat zelfs de beste inzichten verpieteren in sociaal isolement. Waar men niet over leest of praat, wordt ook niet toegepast! Kennis over beter managen en organiseren komt pas tot wasdom in een sociaal en collectief leerproces van al doende, met vallen en opstaan, experimenteren en leren.

Het is dat leerproces dat we willen voeden. Een proces dat, dankzij netwerken als  Twitter en LinkedIn, op ongekende schaalgrootte, plaatsvindt.

Recente ontwikkelingen

De gepubliceerde kennis en ervaring is inmiddels zo omvangrijk dat we begonnen zijn deze kennis te consolideren. We komen uit op 110 verschillende onderwerpen en deelgebieden. Een selectie van de vergaarde kennis en ervaring is vervolgens toegankelijk gemaakt via onze kennisbank. Criteria hierbij zijn: praktisch, vernieuwend en gefundeerd. De kennisbank zien we als een co-productie van de meer dan 1000 auteurs en de 50 redactieleden van het ManagementSite Netwerk in wisselwerking met de reacties van onze lezers.
We zijn tevens begonnen met het uitgeven van E-boeken, gebaseerd op de vergaarde kennis en ervaring. We zien dit ook als een prima manier om de ‘State of the Art’ te consolideren en toegankelijk te maken.

Het toenemende bezoek aan de site ervaren we als een grote stimulans om door te gaan met nieuwe manieren van kennisdelen en publiceren.

Prof. dr. Willem Mastenbroek
Hoofdredacteur ManagementSite

Meer over ManagementSite
De kennisbank van ManagementSite  Toepassingsgerichte kennisontwikkeling als een sociaal proces van al doende leren. Verslaafd aan nieuwe trends en managementmodellen?  ManagementSite: 20 jaar kennis en ervaring delen.