Klantgerichtheid; wat is het en hoe verbeteren we het. Betere dienstverlening, klantloyaliteit en klanttevredenheid vergroten. Alle organisaties claimen dit. Maar wat komt ervan terecht? Hoe omgaan met interne klanten? Waarop letten? Wat zijn de mogelijkheden ter versterking van de externe klantgerichtheid? Voorbeelden en tips.
Klantgerichtheid: definitie en betekenis
De wensen en behoeften van klanten en gebruikers willen weten en ernaar handelen
Betekenis
'Geen klanten' betekent dat de organisatie te gronde gaat. 'Geen klanten': geen bedrijf, geen baan voor de medewerkers. Dat betekent dat de organisatie als geheel en medewerkers als individu & team voortdurend bij hun activiteiten de klant voor ogen dienen te houden.
Klantgerichtheid en klantloyaliteit vergroten
[trainings]U vindt op deze pagina een selectie van artikelen met voorbeelden en tips om de klantgerichtheid te versterken. Betere dienstverlening, service, en versterking van de klantloyaliteit. Alle organisaties claimen dit. Maar wat komt ervan terecht?
Wat te doen aan klantonvriendelijk optreden van callcenters en baliepersoneel? Hoe omgaan met i...