03
M

Klantgerichtheid

De klantgerichtheid vergroten! Alle organisaties claimen dit. Wat komt ervan terecht en hoe kan het beter?

Klantgerichtheid; wat is het en hoe verbeteren we het. Betere dienstverlening, klantloyaliteit en klanttevredenheid vergroten. Alle organisaties claimen dit. Maar wat komt ervan terecht? Hoe omgaan met interne klanten? Waarop letten? Wat zijn de mogelijkheden ter versterking van de externe klantgerichtheid? Voorbeelden en tips.

Klantgerichtheid: definitie en betekenis

De wensen en behoeften van klanten en gebruikers willen weten en ernaar handelen

Betekenis

'Geen klanten' betekent dat de organisatie te gronde gaat. 'Geen klanten': geen bedrijf, geen baan voor de medewerkers. Dat betekent dat de organisatie als geheel en medewerkers als individu & team voortdurend bij hun activiteiten de klant voor ogen dienen te houden.

Klantgerichtheid en klantloyaliteit vergroten

[trainings]U vindt op deze pagina een selectie van artikelen met voorbeelden en tips om de klantgerichtheid te versterken. Betere dienstverlening, service, en versterking van de klantloyaliteit. Alle organisaties claimen dit. Maar wat komt ervan terecht?

Wat te doen aan klantonvriendelijk optreden van callcenters en baliepersoneel? Hoe omgaan met i...

Selectie van de Redactie

Questons And Strategy Solutions
Cover stories
Ondernemerschap

Omnichannel management: De vele wegen naar de klant, welke kiest u?

Trends, tips, succesfactoren, voorbeelden en een test
John Koster
23804
1
zinin
Cover stories · Boeken
Klantgerichtheid

Dienstbaar zijn: een unieke kans om klanten te trekken

We zijn de weg kwijtgeraakt
Paul Moers
46511
4
keizer-napoleon
Cover stories · Boeken
IT en Business

De klant: Koning, Keizer en Admiraal

Dichter bij de klant door Partnership Marketing! Hoe doe je dat?
Sjors van Leeuwen
22169
3
Een klant is tevreden maar nog niet loyaal - Underpromise and overdeliver!
Cover stories
Klantgerichtheid

Vier maal meer rendement uit uw klanttevredenheids-onderzoek

Elke klant telt! Hoe krijgen we die houding in het primaire proces?
Jean-Pierre Thomassen
23987
1
Klant
Cover stories · Cases
Klantgerichtheid

Customer Delight en enthousiaste klanten

Vier ontwikkelthema’s om dit te bereiken
Jean-Pierre Thomassen
47332
1
Multichannel marketing en aanpak: 8 kenmerken
Columns
Online Marketing

Acht belangrijke kenmerken van Multichannel Marketing

Smartphones, tablets en PC’s! Dus de multichannel aanpak
Bart Hoogenraad
17962
0
Vier puzzelstukken die leiden tot Customer Excellence - Proces - Resultaatgericht sturen - Midden Management - Gedrag
Columns
Continue resultaatverbetering

Vier puzzelstukken die leiden tot Customer Excellence

Proces - Resultaatgericht sturen - Midden Management - Gedrag
Freek Hermkens
13670
1
zoutloos
Cover stories · Cases
Klantgerichtheid

In 3 maanden de klantgerichtheid verbeteren

Herrie in de keuken van een ingenieursbureau
Bart van Emden
39488
35
klanten
Columns
Innovatief organiseren

De échte feedback komt van je klanten

Succesvolle organisaties staan in direct contact met hun gebruikers
Dirk-Jan de Bruijn
33797
3
Help, de klant verzuipt - Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
Cover stories · Boeken
Klantgerichtheid

Help, de klant verzuipt

Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
Arend Ardon
31843
10

Tips & Tricks

Schermafbeelding 2014-01-23 om 11.10.36
Columns
Klantgerichtheid

Klanttevredenheid als doel is verleden tijd

Wat is de 'fotomobiel' binnen jouw organisatie?
Simon van der Veer
31074
0
HelpDesk
Columns
Klantgerichtheid

Beter zijn door minder te doen

Hoe functioneert de helpdesk van LinkedIn, FaceBook, Twitter of GMail?
Maarten Verhoeven
43414
2
Effectief 'empowering' leiderschap is bepalend voor het succes van elke organisatie - Geef medewerkers autonomie, vertrouwen en verantwoordelijkheid
Columns
Klantgerichtheid

Klantgerichtheid via standaardisatie en empowerment

Regelgeving en autonomie als dynamisch duo voor klantgerichtheid
Frank Wijnands
6486
0
compute
Columns
Accountmanagement

Wat belemmert klantgericht werken?

Checklist met de 7 belangrijkste obstakels
Sjors van Leeuwen
53393
2
3 stappen en 10 dimensies in klantgerichtheid - We willen zeer tevreden relaties, positieve referenties en meer omzet
Actueel
Accountmanagement

3 stappen en 10 dimensies in klantgerichtheid

We willen zeer tevreden relaties, positieve referenties en meer omzet
Redactie ManagementSite
39612
0

Auteurs die meeschrijven aan Klantgerichtheid

Zie alle