Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Frank,

interessante column. Denk alleen dat in veel gevallen waaronder in het traditionele bankbedrijf continuous improvement en customer excellence (volgens mij bestaat dat helemaal niet trouwens, is een mooie naam voor Lean) veel te lang duurt en te veel een interne focus heeft.

Slimmer is het om niet OVER de klant maar samen met je beste klanten slim geld te verdienen en kosten te besparen.

En dat geldt zeker in deze tijd van de mobile revolutie. Slimme organisaties kiezen dus naar mijn mening voor een benadering van buiten naar binnen. Voor mobile/online customer & employee experience waarbij zowel de klanten als de medewerkers “bring-their-own-device”.

In het kader van van “baas centraal naar klant centraal”.

Tot slot: je benadering van middenmanagement en hun rol is een redelijke ouderwetse. Deze visie stamt nog uit de traditionele scheiding vanuit de industriele revolutie tussen mensen “met hersens en mensen die hun handen gebruikten”. Past wat mij betreft precies in het profiel van “de baas centraal”: de “concrete sandwich”.

Mvg
Tony
Twitter: @dagboekbankier

x
x