Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Helder beschreven overzicht. Zeer herkenbaar.

Ik heb het afgelopen jaar samen met een collega de marketingafdeling van een Telecom organisatie begeleid (circa 55 mensen) waarbij de structuur min of meer was zoals hier beschreven in het voorbeeld Organigram. Het traject ging over beter samenwerken. De inrichting van de organisatie viel dus niet binnen de scope van onze opdracht.

Ik vraag me na afloop van dit traject nog steeds af of de discipline Intelligence (markt-onderzoek) optimaal functioneert als afzonderlijke afdeling. Een alternatief zou kunnen zijn: toevoegen van een marktonderzoeker aan een Segmentteam. Dan is er wellicht een puzzel op te lossen als het gaat om capaciteit. Dan zou een marktonderzoeker wellicht in meerdere Segmentteams plaats moeten nemen. En, om wille van professionele verdieping, zou er dan ook een organisatorisch verband tussen de marktonderzoekers moeten zijn. De geschetste opzet, en praktijk, heeft wellicht het risico in zich dat Intelligence te weinig wordt benut.

Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop.

Met vriendelijke groet,
Ronald Molag
http://www.eplusw.nl

[…] artikel Omnichannel management: De vele wegen naar de klant beschrijft hoe omnichannel management succesvol in te zetten. Wilt u weten wat u moet doen om in uw […]

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of