Onlangs sprak ik een goede klant over de invulling van zijn MVO-beleid. We hadden net het waardenkompas en de corporate story opgeleverd voor zijn organisatie; een fundament waarop je kan bouwen. Met bouwen bedoel ik communiceren met stakeholders. Op zo’n manier dat het bijdraagt aan de organisatiedoelen. Je kan dit wat mij betreft niet voldoende onderstrepen. Terug naar het MVO beleid van onze klant. Het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid zit bij hen in de haarvaten. Zo is hun hoofdkantoor gebouwd volgens het cradle-to-cradle principe, investeren ze volop in innovatie om nog zuiniger producten te ontwikkelen en vinden ze het normaal om in een project gericht op het netjes verwerken van verpakkingsmateriaal van hun producten, ook het afval van de concurrent op te ruimen. Om zo...
MVO beleid: verzilver de goede bedoelingen

Lees verder met een Pro-abonnement
Elke week de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van beter managen en organiseren.
- Blijf op de hoogte en krijg toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Kortingen op events & webinars en gratis Ebooks
- Uw eigen bibliotheek op ManagementSite waar u de artikelen van uw voorkeur kunt bewaren
Upgrade naar een pro-abonnement voor € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar.
Bent u al lid? Log dan in.

Zijn we het niet gewoon eens? Ik ga uit van positieve instelling. Eigenbelang helpt enorm om mensen in actie te krijgen, maar daar ligt wel ruimte. Want een grotere belang is de optelsom van individueel belang. Goed communiceren, inspireren en een voorbeeldrol helpen. Dat vind ik mbt verantwoordelijkheid nemen een ander vertrekpunt dan controle.