Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Ik ken de discussie op linkedin.. Ik ben degene die ‘m heeft aangezwengeld en de strekking van je betoog is exact waar de post over ging. Dat reputatiemanagement niet gaat om het afdekken en inkaderen, maar juist transparant maken en werken aan de overtuigingen en intenties (en gedrag en heldere principes) waarmee je zaken doet met je medewerkers, klanten, markt en je plek en plaats in de samenleving.. In HR wordt er helaas gegrossierd in Labels – What’s in a name.. en met het vallen van de seizoenen plakken we weer een nieuw label op een oude zak..

Een van de oorzaken van het gat tussen de ronkende statements en de kille werkelijkheid is dat het management vaak denkt dat je klantgericht wordt door te roepen dat je klantgericht bent en niet inziet dat ze ook moeten bedenken wat dat in de praktijk inhoud en dat de organisatie ingericht moet worden om die boodschap waar te maken. De marketing en communicatie-afdelingen die de boodschappen naar buiten moeten brengen hebben doorgaans ook een nogal verwrongen beeld van de verhouding tussen boodschap en werkelijkheid waardoor het gat nog vergroot wordt. Dit hele verhaal geld niet alleen voor klantgerichtheid, maar bijvoorbeeld ook voor duurzaamheid, sociaal verantwoord ondernemen etc. Vooraf bedenken wat je echt wilt is het beste, maar het serieus onderzoeken van en verbeteracties nemen op de “tegenverhalen” is een aardig alternatief en zeker aan te bevelen als ondersteuning.

x
x