Boeken

Sociale vaardigheden
What we know but don´t know we know affects more than we know
Review of: Intuition: Its Powers and Perils by David G. Myers - 2002
1254
2

Slimmer werken
Alles Zonder Controle
10 gouden regels voor succes
4553
4

Sociale vaardigheden
Psychology is taking a positive turn
Review of Authentic Happiness - Martin Seligman (2002)
1845
2

Prestatie indicatoren
Prestatiebeloning werkt nauwelijks, maar prestatie-afstemming werkt wel
28414
18

Oplossingsgericht managen
Deeltijdwerk: kiezen of delen?
2192
9

Oplossingsgericht managen
Oplossingsgericht management, simpel werkt het best
Recensie van Oplossingsgericht management, simpel werkt het best, van Louis Cauffman, 2001.
11841
14

Management modellen
Organisatie-verandering: Opgesloten in de verkeerde modellen!
Bespreking van: Beer, M. & Nohria, N. (Eds.) 2000. Breaking the Code of Change. Boston, Mass.: Harvard Business School Press.
71730
9

Overheid
Zilverpolder
meer dan zo maar een roman
2541
2

Kernwaarden
Kostenmanagement: doe het zelf!
Cost management is een belangrijk element van het besturingssysteem
12681
0

Interim-management is een afwijking
Bespreking van een proefschrift over interim-management
5449
9

Organisatieadvies en consultancy
In één boek: Ultieme Consultant
Wow. Dat wil ik ook!
7358
5

ICT & Internet
Blote Bits, de naakte waarheid over E-business
Bespreking van Blote Bits - W. Smit & W. de Bruin m.m.v. P. Korsten en S. Klop
4790
4

Performance management
Het prestatiemanagementportaal
world-class prestatiemanagement in praktijk gebracht!
9132
5

Strategie ontwikkeling en uitvoering
Spectaculaire bedrijfsresultaten bereiken en vasthouden?
Bespreking van Good to great, Jim Collins, 2001
11894
17

Besturen en organiseren
Logistieke lessen voor het top management
De regels voor supply chain management veranderen
5643
3

Assessment
Principes van Beoordeling
Bespreking van Hofstee, W.K.B.: Principes van Beoordeling. Methodiek en ethiek van selectie, examinering en evaluatie
8549
0

Performance management
Performance Scorecards, measuring the right things in the real world
Bespreking van: Chang en Morgan, Performance Scorecards, measuring the right things in the real world
2953
1

Sales / Verkopen
Flow en de Kunst van het Zakendoen
7 Vitale Inzichten voor Topverkopers en Topondernemers
7175
9

The Strategy-Focused Organization
Bespreking van: Kaplan en Norton, The Strategy-Focused Organization, Harvard Business School Press, 2000
6221
3

Beoordelen
Waarom schaffen we prestatiebeoordeling niet af?
Bespreking van: Abolishing Performance Appraisals.
26421
23

Logistiek & Supply chain management
Jongen, van geld uitgeven word je niet rijk!
Kent u uw logistieke kosten wel?
7000
3

Sociale vaardigheden
The Inner Game of Work
Bespreking van: Gallwey, W.T. The Inner Game of Work, Random House, New York 2000
28423
5

Human Resources Management
Weg met alle Regels. Wat de beste managers anders doen.
Recensie van een nieuw HRM boek
12390
9

Klantgerichtheid
Help, de klant verzuipt
Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
31962
10

Management modellen
O nee, niet nog een management-hype!
De belofte van de complexiteitstheorie
14057
18

ICT & Internet
Korte leesgids voor de nieuwe economie
Kevin Kelly, Shapiro en Varian, Anthony en Michael Perkins, Geoffrey Moore, Johnson en Kippola
3037
2

Organisatieadvies en consultancy
Duivelse praktijken: Bekentenissen van een ex-consultant
Recensie van: Lewis Pinault, Consulting Demons, Inside the Unscrupulous World of Global Corporate Consulting, HarperBusiness, 2000
2819
7

Missie en visie
Succes door 8 organisatiewaarden
Bespreking van Lasting Change, door Lebow en Simon
35452
3

Opmars van het aandeelhouderskapitalisme: zegen of vloek?
De Anorexiastrategie, over de gevolgen van saneren.
1766
3

Interne communicatie en samenwerking
Geen voorspellingen maar actie
Peter F. Drucker: Management Challenges for the 21st Century, Harper Business, 1999
1834
0

On Competition
Michael E. Porter: On Competition, Harvard Business School Press, 1999
9238
0

Management modellen
Management, structuur en cultuur
Jaap Polling: Over het gebruik van organisatietheorieen, proefschrift, Wageningen Universiteit, 1999
33823
0

The Horizontal Organization
Frank Ostroff: What the organization of the future actually looks like and how it delivers value to customers. Oxford University Press, 1999
35694
0

Kennismanagement
Intellectueel kapitaal
T. Stewart: Intellectual Capital VS L. Edvinsson: Intellectual Capital
5781
1

Ondernemerschap
The New Pioneers
Thomas Petzinger Jr.: The New Pioneers. The men and women who are transforming the workplace and marketplace. Simon & Schuster, 1999
1115
0

Customers.com
Patricia B. Seybold & Ronni T. Marsha: Customers.com. How to create a profitable business strategy for the internet and beyond. Times Books, 1998
2450
0

Talent ontwikkeling
Competentiegerichte werving en selectie
Robert Wood en Tim Payn: Competency Based Recruitment and Selection. A Practical Guide. John Wiley and Sons, 1998
19340
13

Strategie ontwikkeling en uitvoering
Een Angelsaksische Rijnlander
Jack Beatty: The World According to Peter Drucker, Free Press, 1998
1406
0

Leiderschap
XXL
Jos van Hezewijk en Marcel Metze: XXL, SUN, 1998. Adviezen voor zowel bedrijven als managers die de top willen bereiken.
1093
0

Net Worth
John Hagel III & Marc Singer: Net Worth, shaping markets when customers make the rules. Harvard Business School Press, 1999
2208
0

Human Resources Management
In het dilemma gevangen
D.J.B. van der Leest, G.R.A. de Jong, P.W.M. van Haaren. Decentralisatie en Personeelsmanagement. Het dilemma tussen ondernemen en besturen. Van Gorcum/Stichting Management Studies, 1997
4288
0

Flexibiliteit
J.A. Jonker, A. van Hooff en H. Messchendorp: Flexibiliteit, het vermogen van organisaties en mensen om te veranderen. Van Gorcum, Assen, 1998
3008
0

Emotie management
Emotionele intelligentie
EQ en sociaal-emotioneel leiderschap
10158
1

Information rules
Carl Shapiro & Hal Varian, Information Rules. A Strategic Guide to the Network Economy. Harvard Business School Press, 1999
2981
2

Concerns in het vizier van Hans van Londen
Hans van Londen, De waarde en waarden van concerns, Van Gorcum/Stichting Management Studies, 1998
6357
0

ICT & Internet
Unleashing the Killer App
De twaalf principes voor het ontwerp van killer apps
5055
6

Performance management
Gung Ho!
Ken Blanchard & Sheldon Bowles (1998). Gung Ho! Increase Productivity, Profits and Your Own Prosperity. HarperCollins Business
9456
3

Innovatie
Het Innovator’s-dilemma
Recensie van nieuwste boek van Clayton M. Christensen
10786
3