Wat zijn de uitdagingen van Key Account Management?

Zowel bij de klant als aan eigen zijde zijn veel disciplines betrokken bij de voortgang en ontwikkeling van de business. Daarbij zijn er vele doelstellingen te realiseren. Daarbij valt niet alleen te denken aan omzetten en marges (en product mixes) per account dochter of account land, maar ook aan gezamenlijke trajecten op het gebied van proces design, outsourcing, JIT, kostenbesparingen, etc., etc. Om dergelijke parallelle, multidisciplinaire processen die deels wel, deels niet onderling afhankelijk zijn, goed te managen zijn bijzondere voorzieningen noodzakelijk. Vaak ook kostbare reistijd en vergaderingen waarbij coördinatie en centralisatie van gegevens een probleem blijft. Er bestaat sinds kort een web-based software solution (RM3) die dat effectief ondersteund. Er kan plaatsonafhankelijk realtime in worden gewerkt, vergaderd en overlegd. De gegevens zijn voor ieder lid van het account team toegankelijk. Elk non-sales account team lid is daardoor effectief betrokken bij de voortgang.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.