Wat moet je op letten bij de selectie van een marketing automation programma?

Welk pakket het beste past hangt af van uw situatie, budget en doelstellingen. Een aantal algemene aanbevelingen:
  • Blijf menselijk - De software kan weliswaar veel geautomatiseerde handelingen uit handen nemen, maar het succes van contentmarketing valt of staat met de kwaliteit van de content. Zorg voor actuele, relevante content, verspreid die op de juiste kanalen en vernieuw die regelmatig;
  • Ga niet spammen - Dat het zo eenvoudig is geworden om prospects veel mails te sturen, betekent nog niet dat u dat ook moet doen: doseer en wees terughoudend;
  • Segmenteer, segmenteer en segmenteer nog eens - Hoe persoonlijker en relevanter de content die u stuurt, hoe groter de kans op conversie. Dankzij marketing automation is het eenvoudiger dan ooit om je doelgroep in kaart te brengen en steeds verder te verfijnen.
  • Maak duidelijke afspraken met sales - Zodra een lead een qualified lead is geworden, wordt hij interessant voor je salesafdeling. Spreek duidelijke af wie hem wanneer en hoe benadert.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.