Wat is de bijdrage aan de relatie van Leveringsbetrouwbaarheid?

Als de processen van de klant afhankelijk zijn van betrouwbare leveranties, dan is deze parameter van cruciaal belang. In het algemeen zal de klant de leveringsbetrouwbaarheid statistisch/administratief bijhouden en in een Service Level Agreement vastgelegd hebben (met boetebedingen die het belang bij tijdige en correcte levering weerspiegelen)Hierbinnen tellen begrippen als:
  • on-time delivery,
  • JIT (just in time), als de productieplanningen van klant en leverancier op elkaar zijn afgestemd en frequente prognoses het mogelijk maken frequent de juiste kleine hoeveelheden componenten te leveren,
  • flexibiliteit, de bereidheid en bekwaamheid om toch te leveren als de klant ondanks alle systemen toch een bestelfout gemaakt heeft,
  • accuratesse van de order, naast tijdig ook zaken als: compleet, foutloos, volledig, op het juiste adres, met de juiste pakbon en factuur, onbeschadigd.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.