De Laatste Meter

Wehkamp is optimistisch over toekomst
Klanten die vaak retourneren, blijken minder winstgevend te zijn
181
0

Hoe bepaal je de juiste laadinfrastructuur?
Welke strategische, tactische en operationele vragen moet je beantwoorden?
141
0

FD: overnamejacht in vrachtvervoer door hoge kosten voor vergroening
Is schaalvergroting echt onvermijdelijk?
526
0

Is uitstel afstel nu de zero-emissiezone in Amsterdam wordt ingeperkt?
Ook zonder zero-emissiezones rijden we na 2035 vooral elektrisch
196
0

Proef met maximaal 30 minuten laden en lossen in de Amsterdamse Pijp
Gaat dat echt werken? Of is er meer aan de hand?
231
1

De gemeente Amsterdam stimuleert, faciliteert en reguleert de overstap naar duurzamer vervoer
Ongeveer een derde van het het gemeentelijke wagenpark is inmiddels uitstootvrij
72
0

De Babylonische spraakverwarring bij het gesprek over ruimte in steden
De binnensteden worden autoluw. Kan dat zomaar?
113
0

Jokt Fairphone?
Over de CO2-afdruk en de logistieke kosten van retour zenden
182
0

Het MKB kan niet zonder grote bedrijven en sterke ecosystemen
MKB-bedrijven zijn essentieel voor groei en werkgelegenheid, maar hebben moeite met productiviteit.
79
0

Toekomstig stadlogistiek vastgoed combineert meerdere functies
Logistiek, wonen, retail, werken en ontspanning kunnen op één plek samenkomen
200
0

Artificial intelligence strandt met gebrek aan data delen
96
0

UNCTAD hijst stormbal over impact wereldwijde digitalisering
UNCTAD roept op tot duurzame en inclusieve digitalisering
57
0

Duurzame businessmodellen voor kleine innovatieve ondernemers in stadslogistiek
Wat leert het RAAKmkb project 'Duurzame Buurtlogistiek: Kansen voor Hubs'.
47
0

Brede welvaart bepaalt straks mede onze logistieke keuzes
Waardevol regeren: sturen op brede welvaart
231
0

DHL breidt netwerk pakketautomaten in Nederland uit
Tegen het einde van het jaar zijn er meer dan duizend DHL pakketautomaten
86
0

Brusselse onderzoekt toekomst huurfietsen in de stad
Wat leverde benchmarking op voor aanbevelingen voor huurfietsen in steden?
83
0

Amsterdammers zijn niet allemaal tegen autoluw
Maar de meningen zijn wel sterk verdeeld over hoe dan
239
1

Ook de gemeente Den Haag neemt definitief verkeersbesluit zero-emissie zone
Den Haag start op 1 januari 2025
315
0

Provincie Noord-Holland investeert €11 miljoen in slimme mobiliteit
Slimme logistiek is nu onderdeel van Smart Mobility aanpak
153
0

Werken privileges in stadslogistiek?
Hoe kunnen gemeenten bedrijven stimuleren naar zero-impact stadslogistiek?
30
0

Nieuwe subsidieregeling voor laadinfrastructuur bij bedrijven
Subsidieregeling Private Laadinfrastructuur bij bedrijven (SPRILA)
143
0

Albert Heijn zet in op verdere groei online boodschappen
Albert Heijn opent nieuw gemechaniseerd Home Shop Center in Zwolle
122
0

Komt er een geluidsflitspaal?
Gemeenten willen overlast van luide voertuigen aanpakken
162
0

Wie wordt mijn bezorgmaatje?
Ik had een ‘paarse krokodil’ momentje met de pakketbezorger aan de deur
178
0

RIVM: Met Schone Lucht Akkoord goed op weg om doel gezondheidswinst te halen
Voor het wegverkeer is de beleidsinzet nog onvoldoende
105
0

Gemeente Utrecht wil stadslogistiek over water zero-emissie maken
De vraag is of de procedure die de gemeente volgt wel gaat werken
242
0

Van oude pallets naar woontoren
Bouwen met afvalhout
63
0

Het Rijk start marktconsultatie voor facilitaire hubs
Het Rijk wil met Europese aanbesteding meerdere logistieke hubs in Nederland realiseren
120
0

Hoe start je verduurzaming in transport en logistiek?
McKinsey: de vraag naar groene logistiek zal in 2030 naar schatting $350 miljard zijn
54
0

Leestip: klanten vasthouden doe je zo
Peter Snoeckx: de retentie-economie
52
0

Onderweg je elektrische vrachtwagen laden
Wat is nodig voor een dekkend netwerk?
64
0

Ook kleinere zero-emissie zone in Amsterdam is waardevol
Buck bracht de maatschappelijke kosten en baten in kaart
133
0

Moet de gemeente Amsterdam de haven verkopen?
Er is geld nodig voor bruggen over het IJ
209
0

Amsterdam stelt zero-emissie zone vast
Spiegelei: Amsterdam kiest voor invoering in twee etappes
1539
0

Zwolle voert zero-emissie zone in op 1 januari 2025
140
0

Verkeersveiligheid in stadslogistiek: kleiner is niet altijd beter
Het vervangen van vrachtauto’s door meerdere kleine voertuigen kan het aantal ongevallen doen toenemen
94
0

Zijn zwaardere voertuigen verkeersonveiliger? Niet noodzakelijk
Voertuigen zelf vormen het probleem voor kwetsbare verkeersdeelnemers; ongeacht de grootte
79
0

Stadslogistiek over het spoor
Waar zouden we zijn zonder de trein?
127
0

Vlaanderen bereidt zich voor op invoering zero-emissie zones vanaf 2027
Steden in Vlaanderen kunnen overigens zelf beslissen of ze een zone in hun stad willen
178
0

Hoe maken we stadslogistieke 'local heroes' duurzaam?
Groter is niet altijd beter
174
0

McKinsey: arbeidsmarkt moet op de schop om economie te redden
Ook in de logistieke sector moet de arbeidsproductiviteit omhoog
1274
0

Luchtkwaliteit en geluid: 40.000 nieuwbouwwoningen worden te dicht bij drukke wegen gebouwd
Ook in Amsterdam worden de grenzen steeds verder opgerekt
58
0

Gemeenten zijn goed op weg met zero-emissie zones
Ministerie heeft onafhankelijke toets laten doen op het invoeren van zero-emissiezones
91
0

We rijden in alle stilte steeds vaker op schone brandstoffen
Brandstoffenleveranciers mengen nu al 20% bij
59
0

Meer weten over duurzaamheidsverslaggeving
Studieboek over duurzaamheidsverslaggeving voor hoger onderwijs en praktijk van Ferdy van Beest en Ruud Vergoossen
40
0

CE Delft: zero-emissie bestelauto's zijn in de praktijk geen probleem
Marktverkenning naar beschikbaarheid, prijsstelling, actieradius, laadvermogen, trekkracht en oplaadmogelijkheden
168
0

Waarom eindigen afgedankte meubels op straat?
De helft van de afgedankte meubels is nog in goede staat
87
0

Worden online supermarkten ooit winstgevend?
Picnic schrijft voor het eerst zwarte cijfers in heel Nederland
120
0