De Laatste Meter
 
    
    Leestip: How Big Things Get Done
Rijkswaterstaat gaat anders aanbesteden
    
    57
    
    0
         
    
    Horeca-afval hoort niet op straat: als ondernemers los je dat samen op
Over de lusten en lasten van ondernemen in de binnenstad
    
    221
    
    0
         
    
    Duurzaam ondernemen
        
    22 mei: ITT Event 2025 - Optimaliseer grip op mens en materieel
Terwijl goede chauffeurs schaars blijven, investeren transportbedrijven steeds meer kapitaal in hun vloot
    
    69
    
    0
         
    
    De chauffeur maakt het verschil, juist in de stad
Chauffeurs zijn in de stad meer tijd kwijt aan zoeken en manoeuvreren dan aan rijden
    
    65
    
    0
         
    
    Kunnen burgers hun gemeente voor de rechter slepen voor een beter klimaat?
Klimaatverantwoordelijkheid van gemeenten: wat zegt het recht?
    
    98
    
    0
         
    
    Ruimtegebrek en stedelijke verdichting. CBRE: meerlaagse bouw als antwoord
Meerlaagse concepten maken optimaal gebruik van schaarse stedelijke ruimte, houden essentiële functies bereikbaar en verminderen transportkilometers
    
    101
    
    0
         
    
    Waarom je beter je smartphone thuis kan laten als je naar de fitness gaat?
Smartphones kunnen een negatieve invloed hebben op je training.
    
    43
    
    0
         
    
    Bol test eigen bezorging aan huis met Ampère
Ampère onderzoekt slimmere planning met gebruik van data en machine learning
    
    476
    
    0
         
    
    Hoe gaat het met de zero-emissie zones?
De invoering van de ZE-zones verloopt volgens experts en ondernemers rustig en beheerst
    
    87
    
    0
         
    
    Drones en AI voor slimmer Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer
Breda deed pilot met drone zonder piloot op locatie
    
    39
    
    0
         
    
    Het gouden tijdperk van de auto moet nog komen, toch...
Voor beleidsmakers is de uitdaging om goed te begrijpen wat tot mobiliteit leidt. Kruip in de huid van bewoners, bezoekers en bedrijven
    
    35
    
    0
         
    
    We hebben een OV-chipkaart voor de stadslogistiek nodig
Willen we echte doorbraken in bundeling, dan moeten de transactiekosten drastisch omlaag
    
    87
    
    0
         
    
    Wat kost milieuschade?
CE Delft publiceert Handboek Milieuprijzen 2023
    
    61
    
    0
         
    
    Kennisagenda Fietsveiligheid: tien kennishiaten in beeld
Helaas zitten conflicten tussen voetgangers en fietsers in de dode hoek
    
    39
    
    0
         
    
    Amsterdam stopt met plannen voor een stadsbrede uitrol van deelfietsen
Het vreemde is dat de ‘eigen fiets’ nutteloos en ongebruikt 97% van de tijd anoniem in de schaarse openbare ruimte staat
    
    294
    
    0
         
    
    Amsterdam verdient een stadslogistiek Food Center
Gebrek aan voortgang herontwikkeling Food Center laat zien dat gemeente Amsterdam geen stadslogistieke voedselvisie heeft
    
    639
    
    0
         
    
    Hoe duurzaam zijn elektrische deelscooters echt?
Handig, flexibel én – niet onbelangrijk – beter voor het milieu dan de auto
    
    55
    
    0
         
    
    Innovatief organiseren
        
    Samen de supply chain slimmer plannen: AI wordt collaborative AI
Van machine learning naar federated learning in supply chains
    
    46
    
    0
         
    
    Rabobank: "Hoe lang blijft de transportsector nog Nederlands?"
De transportsector staat op een kantelpunt: zonder actie zullen steeds meer bedrijven in buitenlandse handen vallen
    
    135
    
    0
         
    
    Amsterdamse ondernemers maken zich zorgen om bereikbaarheid
Door geplande evenementen en werkzaamheden in en rond Amsterdam
    
    47
    
    0
         
    
    De stad is het nieuwe strijdtoneel in food
Snelgroeiend door de toename van inwoners, en met meer werkenden, studenten en toeristen in die steden
    
    29
    
    0
         
    
    Het nieuwe tanken... of laden
E-lympic: het eerste Amsterdamse tankstation van de toekomst
    
    199
    
    0
         
    
    De waarde van stadslogistiek: kruip in de huid van de inkoper
Hoe werkt de Decision Making Unit (DMU) bij de inrichting van de last-mile?
    
    127
    
    0
         
    
    Wat moeten we met de haast- en TikTok-gasten in de horeca?
Met z’n vieren drie voorgerechten delen, een selfie maken voor Instagram en ondertussen lekker lang een tafel bezet houden
    
    101
    
    0
         
    
    Veel onderzoek naar stadslogistiek: waar blijft de impact?
Welke impact willen we bereiken, wanneer en met wie?
    
    91
    
    0
         
    
    Veel logistieke bedrijven hebben genoeg stroom voor elektrificatie
Maar, middelgrote en grote wagenparken staan in alle scenario’s voor een uitdaging met netcongestie
    
    146
    
    0
         
    
    Dreiging vraagt om versterking van de krijgsmacht én de defensie-industrie
Welke kansen zijn er voor logistieke bedrijven bij Defensie?
    
    111
    
    0
         
    
    Duurzaam ondernemen
        
    De rijbewijskwestie voor zwaardere elektrische bestelbusjes lijkt opgelost
Mag je nu met die zwaardere bestelauto elke binnenstad in? Neen!
    
    1420
    
    0
         
    
    Amsterdam start 9 april het Jaar van de Voetganger
Steden hebben 'mensenstraten' nodig
    
    101
    
    0
         
    
            
    Logistiek & Supply chain management
        
    De logistieke opleidingen zijn ‘kapot’
Wat mist, is een verhaal over de logistiek die we wél willen in Nederland
    
    681
    
    0
         
    
    Maken slimme steden ook echt gelukkig?
Het zou moeten gaan om veel meer plezier, leefbaarheid en simpelweg geluk in steden
    
    5
    
    0
         
    
    Logistiek dienstverleners over uitdagingen in de 'last mile'
Logistiek.nl sprak met vier transportondernemers over de toekomst van stadslogistiek
    
    624
    
    0
         
    
    Hoe is het met de militaire weerbaarheid van de logistieke sector?
Logistieke bedrijven zijn een onmisbare schakel in crisisbestendigheid
    
    132
    
    0
         
    
    Hoe gaan we om met elektrische bestelauto's in de woonwijken?
Ga je dat als gemeente stimuleren of ontmoedigen? Of laat je het over aan de markt?
    
    80
    
    0
         
    
    Maaltijdbezorgers: slecht imago, maar niet onveiliger
Maaltijdbezorgers op elektrische fietsen gedragen zich in het verkeer niet gevaarlijker dan gewone e-fietsers
    
    46
    
    0
         
    
    Best Paper Award VLW 2025 is voor onderzoek naar korte ketens: los jij het maar op
Opschalen korte ketens in de food is lastig: logistieke systeeminnovatie is nodig
    
    127
    
    0
         
    
    Parkeergarages bezorgen gemeente Amsterdam kopzorgen
Een onbetaalbare oplossing voor een autoluwe stad
    
    537
    
    1
         
    
    Inzameling e-waste nog steeds onder de maat
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft Stichting OPEN onder verscherpt toezicht gesteld
    
    110
    
    2
         
    
    Vandaag tekenden 42 partijen de Uitvoeringsagenda Zero-emissiezones
Gezamenlijke inzet moet leiden tot gezondere, veiligere en duurzamere steden
    
    145
    
    0
         
    
    RIVM en TNO: platformwerk uitgelicht
Risico’s en kansen voor platformwerkers in een veranderende samenleving
    
    47
    
    0
         
    
    Nieuwe TCO-tool voor elektrische vrachtwagens
    
    53
    
    0
         
    
    Amsterdam gaat oude zonnepanelen een tweede leven geven
Energiebank Zon Amsterdam zal tweedehands zonnepanelen gratis installeren bij bewoners met energiearmoede.
    
    103
    
    0
         
    
    Er komt smartphoneban in fitnesscentra
Bezoekers van fitnesscentra zitten 62,7 procent van de tijd op hun smartphone
    
    83
    
    0
         
    
    Ayvens: elektrische bestelbus voor het eerst goedkoper in gebruik dan diesel
Pas op als je nog van plan bent een dieselbus te kopen
    
    95
    
    0
         
    
    Duurzaam ondernemen
        
    De gemeente Amsterdam koopt 45 elektrische vuilniswagens
De uitstootvrije (elektrische) voertuigen zullen vanaf medio 2026 worden geleverd
    
    535
    
    0
         
    
    Duurzaam ondernemen
        
    Installatiebranche zet in op emissievrij en efficiënt werken
De groenste servicekilometer is de kilometer die niet wordt gereden
    
    231
    
    0
         
    
    Waar blijven de experimenten met autonome bezorgrobots?
De vraag is: wie durft een eerste pilot aan?
    
    117
    
    0
         
    
    Kun je wonen en logistiek in steden combineren?
Over de toekomst van nabijheidslogistiek en multifunctionele voorzieningen
    
    117
    
    0
        