Wat zijn de drie grootste obstakels van internet als distributiekanaal?

Betalen via internet wordt door consumenten soms nog als onveilig beschouwd waardoor het als distributiekanaal niet optimaal kan functioneren. Als reactie daarop zijn de online betaalstandaarden iDeal en PayPal de laatste jaren sterk vereenvoudigd en verbeterd. Service blijft een zwak punt – niet alle ondernemingen hebben de beschikking over een efficiënt en professioneel call center. Verder zijn veel van de bedrijven die hun producten of diensten via internet distribueren, nieuwe en onbekende ondernemingen die nog niet het vertrouwen van de consument genieten.
Tot slot verloopt de fysieke levering van producten nog bij lange na niet vlekkeloos. Van de belofte ‘Voor 22:00 u. besteld, morgen in huis’ komt lang niet altijd iets terecht. Reden voor Amazon.com om in 2014 in New York een proef te beginnen voor suppersnelle levering via drones. En voor Post.nl om medio 2014 een proef te starten om ook op zondag pakketjes te bezorgen.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.