Wat is het gevaar van guerrillamarketing?

Tactiek die niet door een strategie wordt gedragen, brengt grote risico’s  met zich. Internetprovider World Online investeerde miljoenen om op korte termijn klanten te werven zonder zich af te vragen hoe daaraan op lange termijn zou kunnen worden verdiend. Het bedrijf verwierf met de campagne ’Freedom of movement’ grote naamsbekendheid, maar wist daar geen verdere invulling aan te geven. Klanten en beleggers verloren het vertrouwen in het bedrijf waarna de koers kelderde en het bedrijf in 2000 door de Italiaanse internetprovider Tiscali van de ondergang moest worden gered. Tiscali is later door KPN overgenomen en heet nu Telfort.
De meeste telecombedrijven die zich in 2000 diep de schulden staken voor een UMTS-frequentie, bleken vooraf geen enkel idee te hebben hoe de markt succesvol zou kunnen worden geëxploiteerd. KPN belandde daardoor voor het eerst in zijn 100 jarige geschiedenis in de rode cijfers.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.