ManagementSite
Kennisbank
Opleidingen Vacatures Boeken
Netwerk
Word pro Login
Kennisbank
Zie overzicht
01
B
Bestuur

Bestuurlijke inzichten en praktijkervaringen over visie, strategie, sturen op verantwoordelijkheid en bestuurlijke wijsheid. Ook de belangrijke bestuurlijke valkuilen zoals: verhuftering, bestuurlijke drukte, organisatierot en het spel om poen en prestige. Tips en ideeen voor goed bestuur.

02
I/T
Innovatie / transitie

Wat is innovatie? Hoe innovatie realiseren?  Sociale innovatie en een innovatief businessmodel. Zelforganisatie 'klein binnen groot'. De transitie naar een zelfsturende organisatie. Distributie van zeggenschap en verantwoordelijkheid naar het laagste niveau in een organisatie waar een vakkundig besluit genomen kan worden.

03
M
Management

Wat werkt echt? De meest recente inzichten en ervaringen mbt de belangrijkste management onderwerpen, zoals Concurrentiekracht, Corporate communicatie, Digitale transformatie, Leiderschap, Missie en visie Tips, tools, en business cases voor beter managen en organiseren.

04
MW
Mens en Werk

De balans om het leven en werken goed in te richten. Zingeving, talentontwikkeling en sport helpen. Organisatierot, verhuftering en het spel om poen en prestige zetten op het verkeerde been. Hoe met al die tegenstrijdige krachten omgaan? Hier vindt u een uitgebreid arsenaal aan inzichten en ervaringen over tal van belangrijke onderwerpen mbt mens en werk.

05
PE
Persoonlijke Effectiviteit

Ken Uzelf! Elke dag zijn er situaties waarin het aankomt op uw persoonlijke effectiviteit. Lastige onderhandelingen, een presentatie voor een kritisch publiek, een vergadering die uit de hand loopt, een acquisitie gesprek waar u tegenop kijkt. Doe uw voordeel met de handreikingen binnen de kennisbank.

06
VS
Vakgebieden en Sectoren

Volg de laatste ontwikkelingen binnen uw vakgebied of in uw sector.  Ontwikkel Strategisch HRM, De rol van de financieel manager. De slaagkansen van ICT projecten? Ieder zijn eigen specialisme en vaardigheden. Volg de laatste trends voor elke professional.

Besturen en organiseren Bureaucratie Business case Concurrentiekracht Corporate communicatie Corporate governance Fusie Globalisering Kernwaarden Kritische succesfactoren Leiderschap Marketingplan Missie en visie Netwerkorganisatie Ondernemingsplan, businessplan Organisatiecultuur Bedrijfskunde & Organisatieontwerp Reputatie management Samenwerking tussen organisaties Strategie ontwikkeling en uitvoering
Business model, verdienmodel Continue resultaatverbetering Digitale transformatie Disruptie Duurzaam ondernemen Innovatie Innovatief organiseren Kennismanagement Sturen op verantwoordelijkheid Agile werken en Wendbaarheid Zelforganisatie en zelfsturende teams ICT projectmanagement bij de overheid ChatGPT-4
Balanced Scorecard Competentie management Complexiteit versus eenvoud in organisaties Crisismanagement Internet en uw bedrijf IT en Business Klachtenmanagement Klantgerichtheid Kwaliteitsmanagement Lean management en werken Management cases Management Development Management modellen Ondernemerschap Oplossingsgericht managen Outsourcing en off-shoring Performance management Prestatie indicatoren Projectmanagement Rijnlands Organiseren Risicomanagement Scrum - Agile Slimmer werken Verandermanagement Weerstand tegen verandering
Betrokkenheid, commitment Burn-out, stress, werkdruk De Menselijke maat Diversiteit in organisaties Ethiek, integriteit, moreel kompas Het Nieuwe Werken Het spel om poen en prestige Hufters op de werkvloer Investors in People Scholing en werk Seks en werk Social Media in en om de organisatie Solliciteren, recruteren SportManagement Talent ontwikkeling Verwaarlozing en organisatierot Werkvloer Work-Life Balance Zingeving in werk en organisatie
Accountmanagement Acquisitie Assessment Beoordelen Beter Schrijven Coaching Conflicthantering / Mediation Creativiteit Emotie management Feedback Gedragsverandering Interne communicatie en samenwerking Leiding ontvangen Leidinggeven Onderhandelen Personal Branding Presentatie Probleemoplossing en besluitvorming Professionalisering Sociale vaardigheden Team ontwikkeling Vergaderen
Beter inkopen Detailhandel & retail Familiebedrijven Financieel management Human Resources Management ICT & Internet Logistiek & Supply chain management Non-profit Onderwijs Online Marketing Organisatieadvies en consultancy Overheid Personeelsbeleid Sales / Verkopen Zakelijke dienstverlening Zorg
Netwerk
Zie overzicht
De praktijk van het jonge leiding geven Het einde in logistiek De management trendwatcher De management almanak Forum slimmer werken en sociale innovatie Uw dagelijkse marketing prikkel
Jonge Bazen
De praktijk van het jonge leiding geven

Bert Overbeek is management-trainer, team-coach en interim manager. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot hij na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken.  Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen.  Ook wilde hij de kwaliteit van zijn werk vergroten en hij had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren.  

Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Bert een originele management-denker en -schrijver was. Hij vroeg hem in 2006 of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het veelgelezen ManagementSite. Sindsdien schreef hij meer dan 2000 artikelen zeven managementboeken.  Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Vier boeken werden bestsellers en eindigden in de Managementboek top 5. 

Overbeek vindt kennisdeling zo belangrijk, dat hij hier op Jongebazen de finesses van het managementvak deelt met zijn collega’s. Het is nodig in tijden van verandering. Aritificial Intelligence heeft dan ook volop zijn aandacht, maar vooral in combinatie met gedrag: wat wordt de rol van de mens straks en hoe kan hij zich daarop voorbereiden? Het gaat bij Bert trouwens  niet alleen over AI. In zijn boek 'De Schakelaar' zet hij uiteen hoe hij vindt dat de manager van de toekomst zijn teams tot maximale prestaties kan leiden. 

Correspondentie met Bert Overbeek gaat via icloud.com. Gewoon zijn naam in kleine letters ervoor en er is contact. Zijn website? bertoverbeek.com 

27 mei‘25
IMG 8399

'We halen hem uit zijn managersrol'...o ja, kan dat zomaar?

Bert Overbeek
143
0
24 mei‘25
IMG 1787

Humor is een serieuze tool in organisaties (en daarbuiten!)

Bert Overbeek
93
0
8 mei‘25
IMG 1375

Vijf bezwaren tegen de obsessie van meetbaarheid

Bert Overbeek
109
0
De Laatste Meter
Het einde in logistiek

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek. Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen ervaart ook uitverkochte producten, kwaliteitsproblemen, overtollige voorraden en eindeloos wachten op de verwarmingsmonteur. De weblog DeLaatsteMeter.nl gaat je daarbij helpen.

13 jun.‘25
Screenshot 2025 06 13 at 08.37.43

ACM Post- en pakketmonitor 2024: meer pakketten, minder post én dalende betrouwbaarheid

Walther Ploos van Amstel
27
0
Duurzaam ondernemen
11 jun.‘25
Screenshot 2025 06 11 at 07.36.13

Grofvuil in Amsterdam: van ergernis naar kans?

Walther Ploos van Amstel
172
0
10 jun.‘25
shutterstock 1627939975

De Load Performance Indicator: dé nieuwe maatstaf voor transportefficiëntie

Walther Ploos van Amstel
30
0
Management Pro
De management trendwatcher

ManagementPro.nl, de Management Trendwatcher! ManagementPro vind je o.m. ook op X, met nog meer tips ’n trics.

Het NIEUWE alweer 17e boek in de ManagementPro Serie is uit! “301122, Chat GPT een game changer” Beschikbaar als e-boek & hard copy 😉

ChatGPT-4
4 jun.‘25
shutterstock 2559471423

Werk 2028: overleven of opnieuw uitvinden?

Willem E.A.J. Scheepers
117
0
Diversiteit in organisaties
26 mei‘25
shutterstock 2364444539

Doorbreken van Carrièrebarrières voor Vrouwen.

Willem E.A.J. Scheepers
30
0
Sturen op verantwoordelijkheid
13 mei‘25
shutterstock 2214481291

Van onzekerheid naar vertrouwen – Psychologische veiligheid voor medewerkers Banenafspraak

Danique Scheepers
119
0
1 Minute Manager
De management almanak

De artikelen van 1minutemanager worden geschreven door Gyuri Vergouw, public speaker, organisatie-adviseur en auteur van management- en sportboeken. Meer informatie over zijn dagelijkse advieswerk kunt u vinden op www.vergouw.nl. Tot zijn kernactiviteiten rekent hij het geven van lezingen over verandermanagement, gedragsverandering, betrokkenheid en bevlogenheid, commitment en compassie. U kunt via zijn website contact met hem opnemen.

Globalisering
2 mei‘25
Franse-revolutie

Frankrijk als nieuwe inspiratiebron en moreel en cultureel kompas

Gyuri George Vergouw
512
0
Human Resources Management
10 feb.‘25
sabbatsverlof

Sabbaticals, de aantrekkelijkste arbeidsvoorwaarde?

Gyuri George Vergouw
120
1
Organisatiecultuur
9 dec.‘24
Hofnar in de organisatie

AmbteNar en ProfNar: wie anders schudt de overheid wakker?

Gyuri George Vergouw
174
0
InnovatiefOrganiseren.nl
Forum slimmer werken en sociale innovatie

Blogt over innovatief organiseren, slimmer werken en sociale innovatie.

Digitale transformatie
1 jun.‘25
ChatGPT Image Jun 2, 2025, 06 45 23 AM

Bedrijfswaarde van AI: Ervaringen met Copilot

Leon Dohmen
128
0
Kernwaarden
8 mei‘25
Bron: ChatGPT

Inclusiviteit is niet ‘woke’ maar noodzaak voor welvaart

Leon Dohmen
81
0
Digitale transformatie
24 apr.‘25
ChatGPT Image

Bedrijfswaarde van AI: Een digitale vergaderassistent aan tafel

Leon Dohmen
208
0
Gek Op Klanten
Uw dagelijkse marketing prikkel
9 jun.‘25
IMG 2325

Zo krachtig en zo verwaarloosd in teams: humor zou een enorme succesfactor kunnen zijn

Bert Overbeek
56
0
27 mei‘25
IMG 1751

De rijkdom van humor bij leiderschap

Bert Overbeek
101
0
24 mei‘25
682B3E26 ADA4 4B04 8713 CEF33D991C24

Geld uitgeven aan humor is jezelf verrijken

Bert Overbeek
16
0
TQL Management Verandermanagement

Wat zijn nuttige websites?

  • managementsite
  • managersonline
  • change-management.startkabel
  • en.wikipedia.org/wiki/Change_management
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 214 vragen en antwoorden over Verandermanagement.

Verandermanagement

Wat is verandermanagement? Waarin verschilt verandermanagement van regulier management? Waarom is verandermanagement een apart probleem- en competentiegebied? Wat is het doel van verandermanagement? Wat zijn voorbeelden van veranderende omstandigheden? Waarmee begint verandermanagement? Wat is vereist voor verandermanagement? Wat zijn systeemaspecten van de organisatie? Waarom wil men eerder de mens veranderen dan het organisatiemodel? Wat is de relatie tussen verandermanagement en leiderschap?

Definitie organisatieverandering

Wat is organisatieverandering? Wat is het verschil tussen organisatieverandering en organisatieverbetering? Wat is een reorganisatie? Wat is een reorganisatie in bedrijfskundig-maatschappelijke zin? Wat is een reorganisatie in juridische zin? Wat is een transformatie van de organisatie? Wat is een herstructurering? Wat is downsizing of rightsizing? Wat is organisatie-ontwikkeling? Wat is re-engineering? Behoort het (her-)ontwerpen van de organisatie tot het proces van organisatieverandering? Kan een organisatie van onderop worden herontworpen? Wat is geen organisatieverandering maar lijkt het wel te zijn? Waarom worden vaak managers vervangen om organisatieverandering te realiseren?

Waarom organisatieverandering?

Wat zijn aanleidingen voor organisatieveranderingen? Wat zijn externe aanleidingen voor organisatieverandering? Wat zijn interne aanleidingen voor organisatieverandering? Hoe wordt de noodzaak voor organisatieverandering vastgesteld? Wie stelt de noodzaak voor verandering vast? Wanneer moet tot een organisatie-verandering worden besloten? Wat is de effectiviteitformule voor organisatieverandering? Is het waar dat 70% van alle veranderingsprojecten mislukt? Hoe weet ik of mijn organisatie rijp is voor verandering? Welke afweging maken bestuurders om tot verandering over te gaan? Moet de cultuur van de organisatie gewijzigd worden voor dat een verandering kan worden doorgevoerd? Is een organisatie a priori veranderbaar? Wat wordt er mee bedoeld wanneer gezegd wordt dat het karakter van organisaties verandert? Is de nationale cultuur van invloed op organisatieverandering? Heeft een onderneming keus zijn organisatie al of niet te veranderen? Wat is de doelstelling van organisatieverandering? Hoe om te gaan met conflicten over doelstellingen van organisatieverandering? Wat zijn geen legitieme aanleidingen voor organisatieverandering? Wat is de rol van populaire modellen en theorieën in organisatieverandering? Is de invoering van een nieuw computersysteem of software aanleiding voor organisatieverandering?

Wat verandert er als we zeggen dat de organisatie wordt veranderd?

Wat verandert er wanneer we zeggen dat de organisatie verandert? Hoe worden structuren veranderd? Hoe kan een gecentraliseerde organisatie veranderd worden in een gedecentraliseerde organisatie? Hoe moeten complexe organisatieveranderingen worden aangepakt? Moet de juridische organisatie ook veranderd worden bij organisatieverandering? Hoe worden bestuurlijke processen veranderd? Wanneer moet het managementinformatiesysteem worden veranderd? Betekent het veranderen van de managementinformatie ook dat de informatiesystemen gewijzigd moeten worden? Hoe wordt een managementinformatiesysteem veranderd? Wanneer moet de administratieve organisatie worden veranderd? Hoe worden operationele processen veranderd? Hoe kan organisatiecultuur veranderd worden? Wat zijn mechanismen om tot cultuur verandering te komen? Hoe kan de identiteit van de onderneming gewijzigd worden? Wanneer moet de missie van een onderneming gewijzigd worden? Hoe kan de missie van de onderneming gewijzigd worden? Hoe kan gedrag van mensen veranderd worden? Hoe kan de mentaliteit in de organisatie veranderd worden? Hoe kan de stijl van leidinggeven worden veranderd? Hoe kunnen mensen veranderd worden? Is het verplaatsen van mensen een organisatieverandering? Hoe moeten belangen worden afgewogen bij reorganisatie? Hoe om te gaan met machtsverhoudingen in geval van organisatieverandering?

Over het hoe van organisatieverandering

Welke vragen moeten gesteld worden bij organisatie-verandering? Wat is het aangrijpingspunt voor organisatieverandering? Wie is verantwoordelijk voor het veranderingsproces? Wat is management of change? Wat is een change agent? Is een onderneming of instelling autonoom te bepalen of, hoe en wanneer zij verandert? Hoe kan het dat bestuurders zich overvallen voelen door veranderingen in de markt en vervolgens haastige veranderingen in de organisatie doorvoeren? Welke externe krachten zijn factoren voor verandering? Wat is een programma manager? Wie is bevoegd tot het veranderen van de organisatie? Wie is bevoegd tot het doorvoeren van verbeteringen in de organisatie? Wie moeten bij het veranderingsproces worden betrokken? Waarom moet er betrokkenheid zijn bij het proces van verandering? Hoe wordt een veranderingstraject georganiseerd? Wat zijn de fasen van een organisatieverandering? Hoe kunnen managers geholpen worden in te zien dat het oude business model niet meer adequaat is? Wat is een business model in relatie tot organisatieverandering? Wat is de relatie tussen het business model en de organisatie van de onderneming? Hoe komt een nieuw governance model tot stand? Wat is een accountable entity en hoe wordt die gecreëerd? Welke managers kunnen wel en welke niet benoemd worden op nieuwe accountable entities? Wat houdt het stellen van nieuwe missies, taken, resources en doelstellingen in voor nieuwe afdelingen? Hebben managers de vrije hand resources te organiseren etc. voor hun nieuwe afdelingen? Moeten medewerkers gevraagd worden te solliciteren naar nieuwe posities? Welke stafafdelingen moeten bij organisatieverandering worden betrokken en wat is hun rol? Wat is de rol van de afdeling strategie bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling new business development bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling finance & control bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling fiscale zaken bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling juridische zaken bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling mergers & aquisitions bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling management development bij organisatieverandering? Wat is de rol van de afdeling personeel & organisatie bij organisatieverandering? Wat zijn de fasen van organisatieverbetering? Wat is het veranderingsmodel van Lewin? Wat is eerste-orde respectievelijk tweede-orde organisatie verandering? Kunnen alle aspecten van een organisatie tegelijk veranderd worden? Moet organisatieverandering top-down of bottom-up gerealiseerd worden? Moet organisatieverandering gepland worden? Kan organisatieverandering een spontaan proces zijn? Waarom leidt een strenge performance management tot problemen, in relatie tot het veranderen van de organisatie? Wat is in relatie tot verander management het strategie-structuur-dilemma? Hoe kan het strategie-cultuur-dilemma opgelost worden? Komt door organisatieverandering de onderneming niet in conflict met de eis om in-control te zijn? Hoe weet ik of mijn organisatie een verandering mentaal aan kan? Kan vanuit een blauwdruk gereorganiseerd worden? Wat is lerend veranderen? Betekent het veranderen van de organisatie ook het veranderen van de informele organisatie? Moeten veranderingen in één stap worden doorgevoerd? Moet met een verandering van de organisatie ook de huisstijl worden veranderd? Hoe lang duurt een organisatieverandering? Wat moet er gecommuniceerd worden bij een veranderingsproces? Wie is er verantwoordelijk voor de communicatie bij een veranderingsproces? Wanneer moet er wàt gecommuniceerd worden bij een veranderingsproces? Wie moeten er als eerste worden geïnformeerd over organisatieverandering? Met wat voor reacties en types moet ik als manager rekening houden in het vormen van een coalitie? Moet de Raad van Commissarissen worden geïnformeerd over een plan tot organisatieverandering? Op welk moment moet de ondernemingsraad worden geïnformeerd? Welk patroon van communicatie moet worden toegepast? Wat is de rol van de afdeling interne communicatie bij organisatieverandering? Wat is de rol van externe adviseur bij organisatieverandering? Is altijd een externe deskundige nodig bij organisatieverandering? Wanneer is inschakeling van een externe organisatie-adviseur nodig?

De mens en verandering

Waarom roept organisatieverandering steeds zoveel emoties op? Waar in de organisatie zit de weerstand tegen verandering? Waarom is er bijna altijd sprake van weerstand tegen verandering? Wat zijn specifiek mechanismen van weerstand op het niveau van bestuurders? Hoe kan met weerstand tegen verandering worden omgegaan? Wanneer moet educatie en communicatie worden toegepast? Wat houdt een strategie van educatie en communicatie om met weerstand om te gaan in? Wat zijn voor- en nadelen van educatie en communicatie om met weerstand tegen verandering om te gaan? Kan het denken, het wereldbeeld van individuen gewijzigd worden? Wanneer moet participatie en betrokkenheid worden toegepast? Wat houdt een strategie van participatie en betrokkenheid in? Wat zijn de voor en de nadelen van de strategie van participatie en betrokkenheid? Wanneer moet faciliteren en ondersteunen worden toegepast? Wat houdt de strategie van faciliteren en ondersteunen in? Wat zijn de voor- en nadelen van de strategie om te faciliteren en te ondersteunen? Wanneer moet de strategie van onderhandelen en tot overeenstemming te komen worden toegepast? Wat houdt de strategie van onderhandelen en tot overeenstemming komen in? Wat zijn de voor- en de nadelen van de onderhandelingsstrategie? Wanneer moet de strategie van manipulatie en coöptatie worden toegepast? Wat houdt de strategie van manipulatie en coöptatie in? Wat zijn de voor- en nadelen van manipulatie en coöptatie? Wanneer moet de strategie van expliciete en impliciete dwang worden toegepast? Wat houdt de strategie van expliciete en impliciete dwang in? Wat zijn de voor en de nadelen van de strategie van expliciete en impliciete dwang? Hoe ondergaan betrokkenen een organisatieverandering? Hoe moet de fase van ontkenning worden gemanaged? Hoe moet de fase van verdediging worden gemanaged? Hoe moet de fase van verwerpen worden gemanaged? Hoe moet de fase van aanpassing worden gemanaged? Hoe moet de fase van internalisatie worden gemanaged? Welke strategieën zijn er om een organisatie te veranderen? Wanneer moet een facilitaire strategie worden toegepast? Wat houdt een facilitaire strategie in? Wanneer moet een rationeel-empirische strategie worden toegepast? Wat houdt een rationeel-empirische strategie in? Wanneer moet een machtsstrategie worden toegepast? Wat houdt een machtsstrategie in? Wanneer moet een normatieve strategie worden toegepast? Wat houdt de normatieve strategie in? Wanneer moet een re-educatieve strategie worden toegepast? Wat houdt de re-educatieve strategie in? Wanneer accepteren betrokkenen de noodzaak tot een verandering? Wanneer accepteren betrokkenen de verandering zelf? Is het noodzakelijk dat iedereen de verandering accepteert? Hoe vaak kan een organisatie veranderd worden? Hoeveel verandering kan een mens aan? Wat te doen met personen die veranderingen niet aan kunnen? Hoe wordt afscheid genomen van personen voor wie geen plaats meer zal zijn in de nieuwe organisatie? Wanneer moet van personen voor wie geen plaats meer zal zijn afscheid worden genomen? Mag er om personen heen georganiseerd worden? Wat zijn do's in verandermanagement?

Externe betrokkenen

Wat is de rol van de ondernemingsraad bij organisatieverandering? Wat is de rol van vakbonden bij organisatieverandering? Moeten de vakbonden geïnformeerd worden over alle aspecten van een organisatieverandering? Wat is de rol van de Raad van Commissarissen bij organisatieverandering? Moeten aandeelhouders worden betrokken bij organisatieverandering? Moeten aandeelhouders geïnformeerd worden over een organisatieverandering? Moeten toeleveranciers worden betrokken bij organisatieverandering? Moeten afnemers worden betrokken bij organisatieverandering? Wat zijn de consequenties van deelname aan een netwerk voor de verandering van de interne organisatie?

Implementatie

Wat is implementatie van organisatieverandering? Wie is verantwoordelijk voor implementatie? Aan wie kan de leiding de verantwoordelijkheid voor implementatie het beste delegeren? Hoe wordt een organisatieverandering geïmplementeerd? Moet de implementatie van organisatieverandering gepland worden? Hoe gedetailleerd moet de implementatie worden uitgewerkt alvorens daartoe over te gaan? Hoeveel tijd is gemoeid met implementatie? Wat is de rol van externe adviseurs bij implementatie van verandering?

Management, besluitvorming en control van verandering

Wat moet vastgelegd zijn in een besluit tot organisatieverandering? Hoe kan de voortgang van een veranderingstraject bewaakt worden? Moet voor de bewaking van de realisatie van de organisatieverandering een aparte, toegesneden control-cyclus worden gehanteerd? Hoe kunnen de doelstellingen van een veranderingstraject bewaakt worden? Wat zijn signalen dat een veranderingstraject fout dreigt te lopen? Is control op de realisatie van gedefinieerde projecten en beoogde doelstellingen afdoende? Wat zijn de meest gemaakte fouten bij de implementatie van organisatieverandering? Wat zijn faalfactoren bij organisatieverandering? Wat zijn signalen dat een veranderingstraject goed loopt?

Evaluatie

Hoe kan de uitkomst van een veranderingstraject geëvalueerd worden? Hoe kan het proces van een veranderingstraject geëvalueerd worden? Hoe wordt het leerproces van de organisatieverandering toegevoegd aan het collectieve geheugen van de organisatie? Wanneer mag een veranderingstraject worden afgesloten? Hoe wordt een veranderingstraject afgesloten?

Literatuur en links

Welke literatuur over organisatieverandering is van belang? Wat zijn nuttige websites?
ManagementSite
Home Kennisbank
Opleidingen Vacatures Boeken
Netwerk
  • Over ManagementSite
  • Auteurs en columnisten
  • Redactie
  • Info auteurs & upload artikel >>
  • Abonneevoorwaarden
  • Code of conduct
  • Adverteren / contact
  • Copyrights
  • Afmelden
Hoofdredactie
  • Prof. Dr W. Mastenbroek
  • Drs G. Vergouw
Onze socials