Dossiers
Word gratis lid Discussieer mee

Burn-out, stress, werkdruk.

Burn-out, stress, werkdruk, overbelasting, mentaal verzuim, afhaken, ziek van het werk… Wat zijn de oorzaken? Wat kan je eraan doen? Hoe voorkomen? Trends en tips. Omgaan met werkdruk, werkdruk verminderen. Tips om overbelasting te voorkomen. Symptomen van stress, kenmerken en tekenen van burn-out: cynisme, afhaken, oververmoeidheid, verbetenheid, ongeduld, agressie. Oorzaken burn-out, hoe een burn-out voorkomen. […]

Bekijk dossier »

Solliciteren, recruteren

In dit dossier alles over solliciteren en recruteren. Succes- en faalfactoren bij solliciteren. Ervaringen bij het solliciteren: trends, tips en tricks. Het sollicitatiegesprek, het CV, de eerste indruk bij het solliciteren, personal branding. Werven via de social media, CV fraude & Commercial Vitae, de LinkedIn Endorsements. Werk verkrijgen via On Demand Apps en uw digitale […]

Bekijk dossier »

Organisatierot, verwaarlozing, verloedering

Verwarring, wanbeleid, verhuftering, cynisme, apathie, botte weerstand, geroddel, pesten …  Veel organisaties lijden hieronder. Wat zijn de bronnen van deze narigheid en wat is er aan te doen! Soms sluipen deze verschijnselen ongemerkt de organisatie in. De narigheid wordt toegedekt met joviaal gedoe alsof er niets aan de hand is. Immers ‘het hoort er allemaal […]

Bekijk dossier »

Online ondernemen

Dit dossier biedt u informatie over de volgende onderwerpen. Met online of digitaal ondernemen concurrentievoordeel behalen! Social media gebruiken voor business development, marketing, sales en innovatie: voorbeelden en ‘lessons learned’ Praktijkervaringen met innovatieve businessmodellen, co-creatie en crowdsourcing. Online ondernemerschap is inspelen op de mogelijkheden van de nieuwe media. Digitaal geld verdienen wordt normaal; de digitale […]

Bekijk dossier »

Nieuwe media en communicatie

Hoe Sociale media als Facebook, Twitter en LinkedIn gebruiken bij marketing, klachten management, nieuwe producten en personal branding? De sociale media blijken een drijvende kracht voor nieuwe businessmodellen en innovatie. Ervaringen met de nieuwe media en voorbeelden van bedrijven. Met de komst van de nieuwe media verandert het media-landschap ingrijpend. Marketing, interne en externe communicatie […]

Bekijk dossier »

Nationaal Onderzoek Verandermanagement

In de ene organisatie loopt verandering veel soepeler dan in de andere. Waar zit dat in? Wat blijken in de praktijk de belangrijkste stimulerende & blokkerende factoren en wat is er aan te doen? Wat is uw eigen stijl van verandermanagement, wat zijn uw interventie-voorkeuren. Dit dossier verschaft de resultaten van het online onderzoek dat […]

Bekijk dossier »

Klachtenmanagement

Callcenters, service afdelingen en klantcontactcentra voor klachten behandeling: Ze worden aangevallen als ze geen service bieden en de klant van het kastje naar de muur sturen. Social media als Twitter maken er korte metten mee. Bedrijven en instellingen moeten de nodige voorzieningen treffen voor een betere klachten behandeling. Klachten management moet de social media actief […]

Bekijk dossier »

ICT projecten en IT projectmanagement bij de overheid

Dit dossier verschaft informatie over de volgende aspecten van ICT projectmanagement bij de overheid Kenmerken van ICT projecten bij de overheid. Aanpak en handvatten voor ICT-projecten. Faalfactoren en risico’s bij ICT projectmanagement. Voorbeelden en praktijkervaringen van IT-projectmanagement bij de overheid. IT projectmanagement: trends en tips. Het patroon van slagen of falen bij ICT projecten De […]

Bekijk dossier »

De financiële crisis

Hier volgen een paar van de onderwerpen die continu rondzingen: –  Red mensen geen banken!! Laat, zoals in de VS, de banken zelf opdraaien voor de hypotheek schuld die mensen niet meer kunnen opbrengen –  Splits de banken in nutsbanken en investeringsbanken. En laat de investeringsbanken hun eigen broek ophouden evenals de staten die het […]

Bekijk dossier »

Complexiteit versus eenvoud

Complexiteit werkt verlammend. Organisaties lopen vast in complexiteit. Geen hogere machten maar mensen maken het steeds complexer. En dat terwijl we altijd het motto KIS huldigen. Keep it simple! We worden overspoeld met indrukwekkende management modellen die stevig bijdragen aan toenemende complexiteit. Noodzakelijk? Vaak niet; eerder hinderlijk! En dan de toenemende regelgeving om fouten te […]

Bekijk dossier »

Bezuinigen bij de overheid

Bezuinigen en krimp is het devies! Makkelijk gezegd maar wat zijn mogelijkheden? In dit dossier vindt u tientallen ideeen over het bezuinigen door overheden. Ook concrete adviezen over de manier waarop krimp en bezuiniging gerealiseerd kunnen worden door overheidsorganisaties. Tevens veel informatie over de grenzen van krimp en de voetangels en valkuilen bij bezuinigingen.

Bekijk dossier »

AJAX

Ajax, zoals elke voetbalclub, kent een eigen cultuur. Het heftige conflict tussen de directie van Ajax en ‘De Verlosser’ Cruijff werd een pure machtsstrijd. Een klassiek voorbeeld van twee botsende culturen: passie en hersenwerk. Het probleem van botsende culturen speelt in allerlei vormen.  Als bestuurder of coach kan je daar maar beter rekening mee houden. Elke […]

Bekijk dossier »
x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
Toon menu
Toon inlogformulier

Inloggen

of