Wat is het nadeel van het celebrityconcept?

Sterren stralen niet alleen, maar kunnen ook vallen. Het gevaar bestaat dat ze het merk waar ze aan gekoppeld zijn mee de diepte in slepen. Ook kunnen ze dingen doen die hun geloofwaardigheid aantasten. Terwijl Monique van de Ven de FBTO-producten op tv aanprees, sloot ze haar eigen hypotheek af bij Aegon. En kort voordat Marco Bakker in 1997 een dodelijk ongeluk veroorzaakte speelde hij nog de hoofdrol in een tv-commercial van verzekeraar Ohra.
Soms kan een merk zo geassocieerd worden met een BN-er, dat het eigenlijk niet meer zonder kan. De kleine Limburgse snackfabrikant Mora wist met de ‘Cora van Mora’-commercials 16 jaar lang Unilever voor te blijven op de snackmarkt. Na in 1995 door Unilever te zijn overgenomen, verdween Cora – inmiddels een BN’r - van de buis. In 2006 werd ze echter weer teruggehaald en is sindsdien opnieuw het vertrouwde gezicht van Mora.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Reclame Basics.