Welke stappen zijn nodig om tot een goede selectie van HR-software te komen?
In algemene zin bestaat een selectietraject uit de volgende fasen:
                        
                                                    - Initiatief-/ontwerpfase: bepalen van de doelstellingen en voordelen van e-HRM. Vaststellen van de noodzaak van een nieuw e-HRM systeem;
 - Verkenningsfase: verkenning van de markt van systemen en leveranciers. Uitvragen van informatie via een 'Request for Information'. Opstellen van een 'longlist' en voorselectie van leveranciers die om offerte worden gevraagd ('shortlist');
 - Definitiefase: opstellen programma van eisen en offerteaanvraag (Request for Proposal);
 - Selectiefase: keuze maken n.a.v. een productdemonstratie en proeftuin, beoordelen van referenties, beoordelen van offertes;
 - Contractfase: contract opstellen over te leveren diensten;
 - Implementatiefase: het systeem wordt ingericht, er wordt getest, getraind en er vind conversie van gegevens plaats van het oude naar het nieuwe systeem;
 - Beheerfase: beheren van de inrichting van de software en ondersteuning van gebruikers door de beheerorganisatie.
 
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 111 vragen en antwoorden over HRM & technologie (e-HRM).