Hoe stel ik prioriteiten?

Niet alles kan in één keer worden geïmplementeerd. Om te bepalen welke e-HRM toepassingen eerst en welke later moeten worden ingevoerd is belangrijk na te gaan welke toepassingen kunnen bijdragen aan de HRM-doelen. Dit kan worden gedaan op basis van een aantal criteria. Voorbeelden van criteria zijn: urgentie, haalbaarheid, of de toepassing snel voldoet aan gebruikersbehoeften, de wijze waarop een e-HRM toepassing kosten zal gaan besparen, de snelheid waarmee het ingevoerd kan worden, etc.

Aan de hand van een rangorde wordt een planning gemaakt. De prioriteiten kunnen geplaatst worden in een diagram met op de Y-as de inspanning die het kost om bijvoorbeeld een e-HRM functionaliteit in te voeren en op de X-as de toegevoegde waarde ervan. U kunt ervoor kiezen om functionaliteiten met weinig benodigde inspanning maar met een hoge toegevoegde waarde als eerste te implementeren (‘quick wins’).
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 111 vragen en antwoorden over HRM & technologie (e-HRM).