Ondernemerschap

Actueel · Boeken

Het E- boek Ondernemerschap biedt inzichten en tips voor goed ondernemerschap. Ondernemerschap is in dit boek  iets dat niet alleen voor de top van het bedrijfsleven is weggelegd. In moderne organisaties is het wenselijk zijn dat elk niveau van de organisatie ondernemerschap laat zien. Ook publieke organisaties zijn gebaat bij goed ondernemerschap

De hamvraag is: Hoe realiseer je dat? Succesfactoren en valkuilen worden uit de doeken gedaan aan de hand van voorbeelden, ervaringen en interviews. Het betreft een selectie van artikelen die eerder zijn gepubliceerd in het ManagementSite Netwerk. De selectie is gericht op praktische kennis. Toepasbaar door de vele voorbeelden en concrete ervaringen.

Bijna 1000 auteurs hebben het ManagementSite Netwerk de afgelopen 14 jaar voorzien van hun ervaringen.  Deze schat aan inzichten en ervaring willen we in een serie van E-boeken consolideren en verspreiden. Dit is het tweede boek in de serie. Het eerste was Persoonlijke Effectiviteit in Zaken. Beide boeken zijn verkrijgbaar in de iBook store van Apple.

Ondernemerschap

Inhoud

  1. Ondernemerschap: Visies en ideeën
    Met vier prikkelende bijdragen over 'ondernemingskracht' en creativiteit.
  2. Ondernemerschap: Zes interviews
    Telkens betreft het redelijk grote organisaties. Dat maakt het extra interessant omdat juist daar de bureaucratisering vaak toeslaat. De geïnterviewden zien zonder uitzondering dit gevaar en ze pakken het aan. In de interviews leest u over hun aanpak, de valkuilen en de succesfactoren.
  3. Concurrentiekracht
    Crisis of niet, het ondernemen gaat door. Dit hoofdstuk verschaft een checklist met praktische suggesties en drie cases over hoe ondernemers altijd weer nieuwe kansen zien. In hoofdstuk 2 lag het accent op tamelijk grote organisaties. Dit keer betreffen de voorbeelden vooral kleine bedrijven.
  4. Businessplan en ondernemingsplan
    Visie op de toekomst, plan van aanpak en een financieel plaatje verschaffen houvast. Medewerkers willen inspiratie en duidelijkheid. En als de medewerkers er niet om vragen dan is er de bank of een investeerder. In dit hoofdstuk de nodige handvatten.
  5. Innovatie
    Innovatie vergroot de concurrentiekracht. Innoveren komt voort uit samenwerking met klanten, nieuwe partners en onderwijs- & resarchinstellingen; vaak ook uit het streven naar continue verbetering. In dit hoofdstuk ervaringen, succesfactoren, belemmeringen en voorbeelden.

E-boek Ondernemerschap

Praktijkervaringen van ondernemers in de private en publieke sector. Hoe weten zij de bureaucratie terug te dringen, hun mensen te motiveren en hun klantgerichtheid te verbeteren!

Redactie: prof. dr. Willem Mastenbroek

Ibook-store

kobo-app

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Meer over Ondernemerschap