Channels

Elke dag zijn er situaties waarin het aankomt op uw persoonlijke effectiviteit in zaken. Lastige onderhandelingen, een presentatie voor een kritisch publiek, een vergadering die uit de hand loopt, een acquisitie gesprek waar u tegenop kijkt. Ontwikkel uw persoonlijke kwaliteiten.

Doe uw voordeel met het gratis E-boek “Persoonlijke Effectiviteit in Zaken”

Tips, voorbeelden en trends

  1. Acquisitie
    Checklists voor acquisitie en het acquisitiegesprek; relatiemanagement en accountmanagement. Kenmerken van acquisitiekracht. Persoonlijke stijl en gedrag bij acquireren. Tips voor opdrachtverwerving en een goede offerte. Hoe omgaan met acquisitieangst? Vuistregels voor het acquisitiegesprek. De belangrijkste acquisitiestrategieen en hun effectiviteit. Lees ook hoe netwerken en personal branding bijdragen tot succesvol acquireren. Kortom: hier vindt u de bouwstenen voor een goede acquisitiestrategie en veel suggesties voor de praktijk van het acquireren.
  2. Onderhandelen
    Tips voor vaardiger onderhandelen. Succesfactoren en valkuilen bij het onderhandelen. Onderwerpen: Onderhandelingsklimaat, impasses, onderhandelen met de achterban, spanning, emoties, tijdsdruk, beinvloeden van de machtsbalans, manipulaties, het voorzitten van onderhandelingen, exploreren en faseren.
  3. Sociale vaardigheden
    Sociale vaardigheden voor de omgang met klant, collega, baas en bij sollicitaties: Tips en inzichten. Een organisatie is net zo goed als de kwaliteit van de onderlinge relaties. Wat kan je daaraan doen? Hoe komt men tot inzicht in eigen gedrag en houding? Welke sociale vaardigheden zijn van groot belang voor managers? Hoe ontwikkel je vaardigheden als goed luisteren, onderhandelen en overtuigingskracht? Zijn er ook nieuwe sociale vaardigheden?
  4. Conflicthantering / Mediation
    Richtlijnen voor mediation en conflictmanagement. Voorbeelden uit de praktijk van veel voorkomende conflicten in organisaties zoals het ‘oerconflict’. Tips en inzichten bij mediation, bemiddeling en de hantering van conflicten. Het managen van tegenstellingen tussen staf en lijn, centraal – decentraal en in de hierarchie. De onbedoelde dynamiek van conflicten.
  5. Presenteren
    Beter presenteren. Omgaan met spreekangst, non-verbaal gedrag, doelmatig gebruik van Power- Point, de structuur van uw presentatie, inspelen op het gehoor, overtuigingskracht! Goed presenteren en ‘spreken in het openbaar’ zijn te leren. Waar moet je op letten? Wat zijn de succesfactoren voor een goede presentatie? Hoe omgaan met dwarsliggers in uw gehoor? En wat te doen als uw verhaal kennelijk niet boeit? Vermijd bazenbargoens en de top 30 foute managementuitdrukkingen, de zogenoemde Lulkoekbingo!
  6. Personal Branding
    Inzichten, tips en tricks voor personal branding. Hoe jezelf als merk presenteren? Wat verschaft positieve beelden en associaties? Hoe ontsnappen aan het grijze image van 13 in een dozijn? Welke manieren en methodes passen bij de personal branding van de kennisprofessional?

Persoonlijke Effectiviteit in Zaken
Vóór en dóór professionals

ManagementSite wordt wekelijks door tienduizenden professionals bezocht. Er zijn 85.000 abonnees, die wekelijks twee maal een nieuwsbrief ontvangen, 140.000 unieke bezoekers en 250.000 pageviews per maand.

Lees ook:

Ik vertrouw je tot op het bot!

Duizenden managers en professionals zijn actief door artikelen en columns te plaatsen of door te reageren in de discussieruimtes bij de bijdragen. Voor de distributie van de content gebruiken we alle mogelijke kanalen, TwitterLinkedIn, en nu ook ebooks.

Willem Mastenbroek, hoofdredacteur ManagementSite en oprichter van het netwerk: “De sites zijn gericht op actuele ontwikkelingen op het terrein van beter managen en organiseren. Doelstelling is met interessante content en een levendige interactie professionals en managers te informeren: interactief, grensverkennend, kritisch en altijd op zoek naar wat wél werkt”.

Een selectie uit de verzamelde kennis en ervaring wordt gebundeld in de kennisbank. ManagementSite kent 100 Kennisbank onderwerpen; veel onderwerpen betreffen de persoonlijke effectiviteit.  Per onderwerp is er een pagina die de selectie uit het ManagementSite Netwerk samenvat. Criteria zijn: praktisch, vernieuwend en gefundeerd.

Zie ook het ManagementSite Channel Persoonlijke Effectiviteit.

Hieruit is het eboek “Persoonlijke Effectiviteit In Zaken” ontwikkeld, compleet door de vele links met achtergrond informatie. Van belang voor uw werk en loopbaan door de zakelijke inslag. Inzichten, praktijkervaringen, trends en tips mbt de persoonlijke effectiviteit in het zakelijk leven. U kunt het GRATIS DOWNLOADEN. Het is beschikbaar als PDF en als ePub, speciaal voor E-readers, I-pads en Tablets.

Ibook-store

kobo-app

Kennisbank onderwerpen:

Kennisbank onderwerpen:

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

[…] deze kennisbank. Het eerste E-book van het ManagementSite Netwerk is 2 weken geleden verschenen: “Persoonlijke Effectiviteit In Zaken”. Het boek is gratis te downloaden. Het is niet zomaar dat we in ons eerste boek voor het thema […]

[…] prioriteit te maken, maar je prioriteiten een plaats in je agenda te geven en haal de kennis over Persoonlijke Effectiviteit in zaken, gratis in […]

x
x