Channels

12 Reacties

Wat een mooi verslag van een AI summit. Dit is nog eens lekker werken toch?

Een bijzonder inspirerend verhaal. Boeiend deze aanpak vanuit het positieve i.p.v. het opsommen van negatieven aspecten. Dit moet eigenlijk altijd wel leiden tot innovatieve en optimistische toekomst beelden die verder uitgewerkt kunnen worden met natuurlijk de altijd noodzakelijke risiko analysis.

Bedankt,
Jos

Beste Willem Roding,
Ja, mooie aanpak en ontroerend verhaal hoe je op een waarderende wijze mensen, organisaties en systemen kunt bewegen. AI mag veel vaker ingezet worden.
Hartelijke groet, Harry Kippersluis Coach en docent

dank voor jullie reacties. Het was inderdaad een hele boeiende ervaring en mijn enthousiasme over het gebruik van appreciative inquiry in organisaties is alleen maar toegenomen.
Ronald van Domburg
Play to Change

Mooi resultaat van mooi traject ! Proficiat. Verdient heel veel navolging.

Hallo Ronald en Willem, een mooie boeiende beschrijving van het prachtige A.I. proces. Dit keer in een omgeving waar we het niet direct verwachten. Een inspiratie verhaal voor mij, omdat ik Appreciative Inquiry gebruik in mijn werk en er op promoveer. Ik ga gauw weer ‘ns bijpraten Ronald!

Hartelijke groet,
Jose Otte

Alle waardering voor de inspirerende aanpak, en het uiteindelijk geformuleerde ambitiebeeld. Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is hoe je de rest van de organisatie hierin hebt meegekregen. De betrokkenheid van het kernteam staat buiten kijf; wat was er voor nodig om deze bij de rest te creëren?

Hallo Hiske,
goede vraag. We hebben op verschillende momenten de rest van de organisatie erbij betrokken:
– bij het worldcafe waren een aantal medewerkers uit de organisatie uitgenodigd om mee te praten
– na de tweede dag hebben we de leidinggevenden gevraagd met hun medewerkers in gesprek te gaan over de thema’s die we verzameld hadden en de input van de medewerkers mee te nemen naar de derde dag
– de afgelopen maanden zijn er door de managers bijeenkomsten met hun medewerkers gepland waarin deze thema’s besproken werden en waarin gezocht werd naar concrete acties die zij in gang konden zetten binnen hun eigen domein.
En er moet nog veel meer gebeuren!
Vriendelijke groet,
Ronald van Domburg

Helder en inspirend verhaal, dat mij meteen aan het denken zet: hoe zou ik het ambitiebeeld extern communiceren m.a.w. integreren in mijn marketing- en pr-beleid?

Je kunt dan kiezen voor bijpassende communicatievormen die evenzeer procesmatig krachtig zijn. Zo is de totstandkoming van een periodiek(e) nieuwsbrief of magazine (procesmatig) even belangrijk als het (verzonden) eindresultaat. Denk maar aan de vele contactmomenten (brainstormen, briefen, reportages, verslaglegging, goedkeuring, distributie, feedback).
Mocht P&S zo’n combinatie van interne en externe relatiemarketing willen realiseren, dan wil graag eens brainstormen…

Rogér van Domburg (Seneca Media)

Dank voor deze inspirerende en heldere uiteenzetting. Het toewerken naar gewenste ambitie en resultaat is met deze aanpak veel beter geborgd dan met klassieke SWOT. Ik kan me voorstellen dat deze aanpak ook werkt voor bijvoorbeeld een afdelingsdoelstelling of een team opdracht. Heeft u daar ook ervaring mee of voorbeelden van?

Beste Mirjam,
het mooie van deze aanpak is dat hij op alle niveaus toepasbaar is: op organisatieniveau, op afdelingsniveau en op teamniveau. Ik heb hier inderdaad de afgelopen jaren veel ervaring mee opgedaan op verschillende niveaus en voor verschillende vraagstukken. Als je hier prijs op stelt, wil ik hier graag iets meer over vertellen in een persoonlijke ontmoeting.

Dag Ronald, dank voor je toelichting. Goed te lezen dat jullie bij het betrekken van de medewerkers gekozen hebben voor het open gesprek en met elkaar verder laden en invullen. Ik ben ervan overtuigd dat dat enthousiasmeert en verbindt.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of