Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Wat n prachtig proces met waardevolle ervaringen. Ik ben zeer benieuwd v welk sociaal platform is gebruik gemaakt?

Complimenten Peter voor je verhaal! Moet een prachtige opsteker zijn voor al die beleidsambtenaren die beleid zitten te maken van achter dat glimmende bureau. Want met jullie voorbeeld in de hand kunnen ze mét de stakeholders de juiste keuzes maken. Waarbij je sterk kunt sturen op eigen verantwoordelijkheid (dat heet tegenwoordig heel deftig: burgerkracht). Van de uiteindelijke doelgroep wel te verstaan. In cocreatie dus. Aan de veel besproken keukentafel. Voorkomt ook dat je nog langer meer met de gordijnen dicht hoeft te bedenken wat goed is voor de mensen! Ben dan ook wel benieuwd naar de reacties van de dames en heren beleidsambtenaren. Want voor hen moet dit dé uitkomst zijn! Lees graag met rode oren hoe zij met deze nieuwe technieken aanzienlijk effectiever gaan worden …

Dank Marjolijn en Dirk-Jan voor jullie reacties.

@Marjolijn dat is het Qollap platform van The Cloud Company geweest, te vinden op http://www.qollap.com

@Dirk-Jan, ben ook benieuwd naar de reacties van de beleidsambtenaren, voor hen is dit mi inderdaad het middel bij uitstek om nieuw beleid te maken. Uiteraard geldt dat niet voor alle onderwerpen, het moet mensen wel iets (laten) zeggen of echt aangaan. Bijvoorbeeld beleid over de wijze waarop nutsvoorzieningen worden geleverd zal niet veel interesse van burgers opleveren; als het maar geleverd wordt tegen een zo laag mogelijke prijs. Wellicht een idee om deze discussie ook te koppelen aan of te starten op het forum van ambtenaar 2.0, te vinden op http://ambtenaar20.ning.com/

[…] enthousiasme en daadkracht. En dat het in de praktijk ook kan blijkt uit het recente artikel ‘Online veranderen, wat valt er te managen’ over succesvolle eParticipatie trajecten in gemeentes als Lingewaard en […]

[…] Ook hier is weer gekozen voor een on- en een offline inbreng, net zoals de eParticipatie casus leerlingenvervoer. Nieuw en zeker ook spannend te noemen voor de gemeente Uden, zowel voor de organisatie als voor de […]

[…] Vraag de online participanten op een laagdrempelige manier uit, dus bijvoorbeeld met knel- en verbeterpunten of met stellingen, zoals bij de casus leerlingenvervoer […]

[…] is direct zichtbaar in voorliggende veranderkundige vraag, zie ook de zorgen die de ouders bij het leerlingenvervoer vraagstuk […]

Toon alle 7 reacties
x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of