Welke taken behoren tot de secretariaats-taken van de office manager?

Deze taken van de office manager komen sterk overeen met de taken van de directiesecretaresse en in een aantal gevallen met de meer specialistische secretaressefuncties. In de regel is de functie office manager echter een net iets zwaardere functie, waarin minimaal coördinerend leidinggeven aan de orde is. Doch ook deze secretariaats-taken zijn volledig gelijk aan die van de (directie)secretaresse:
  • Inkoop van kantoorbenodigdheden;
  • Plannen en boeken van buitenlandse reizen;
  • Applicatiebeheer van de officesystemen;
  • Beheer van de bedrijfsbibliotheek;
  • Beheer van de assurantieportefeuille;
  • Administratieve taken (bedrijfsadministratie en managementrapportage);
  • Juridische zaken en contractenbeheer;
  • Cliënt- en relatiebeheer en debiteurenbeheer/bewaking;
  • Organiseren van commerciële activiteiten en overige Public Relations (PR) en andere PR-achtige taken, waaronder het bijhouden van de website (contentbeheer);
  • Ondersteunende PZ-taken.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 138 vragen en antwoorden over Office Management.