Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Het artikel is uit het hart gegrepen.

Praktijkvoorbeeld:

Erasmus Medisch Centrum claimt: “De patient centraal”.

De werkelijkheid, op basis steekproefgrootte één.

Onbegrijpelijke procedures, administratieve en niet op patient gerichte klachten behandeling, zwakke communicatie en afhandeling van verbetervoorstellen.

Conclusie: – de organisatie (het bestuur) mist inlevingsvermogen en verbeter daadkracht.
De dupe, de uitvoerende medewerkers en in dit geval een patient.

Dit artikel kon niet op een beter moment komen. Met de bezuinigingen van Klink zal menig bestuurder weer in zijn oude reflex schieten. Wat mij betreft allemaal op cursus bij een leider in de zorg als Dr. Hans Marcel Becker…

Goede analyse met integere duiding.
Op alle sectoren van toepassing, zeker sectoren die zich bezig houden met de publieke zaak.

De elementen uit het artikel sluiten zeer goed aan bij het Rijnlands gedachtegoed en Slow Management. Door meer van deze stromingen te verinnerlijken zou er in de zorg in alle lagen en voor alle belanghebbenden veel verbeterd kunnen worden. Nu nog de moed om die weg in te slaan.

Een prikkelend artikel; ik ben benieuwd naar het vervolg! Vooral het integer zijn van bestuurders mag meer worden uitgediept, deugdenethiek voor managers verdient aandacht, zeker in de zorg. Verder vraag ik me af, wat het gevolg is van een hoge doorstroomsnelheid van bestuurders: (nog) minder deugdelijkheid?

[…] Ter verdieping beveel ik van harte het artikel ‘Besturen in de zorg. Over leiderschapsmythen en goede bestuurders’ van Dr. Sjaak Toonen en Dick Hogewind op Managementsite.nl aan. Om het artikel te lezen kun je […]

Toon alle 6 reacties
x
x