Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Heerlijk die no-nonsens aanpak die hier beschreven wordt. De mens centraal stellen als core business, en de vergadercultuur afschaffen, heel tof

Een buitengewoon en zeer inspirerend stuk met een zéér hoog “zie je wel dat het kan” gehalte. Bovendien goed geschreven.

Ik was ook erg blij met het het klapstuk: de resultaten.
Een eenvoudig deelsommetje leert dat men van 1,08 naar 1,60 ouderen per medewerker is gegaan in 16 jaar. Ofwel een factor 1,47. Is dat een Olympische prestatie? Nog even rekenen: dat is gemiddeld 3% per jaar. Schoksgewijze geleidelijkheid waarschijnlijk.

Over “klanten tevredenheid” lees ik niets. Maar hoe komt het nou dat ik een dikke ACHT zomaar geloof?

Nou, rest van de zorgindustrie in Nederland, dit moeten jullie toch óók kunnen?

Ik vind het een van de meest inspirerende stukken die ik in jaren op deze site heb gelezen.

Bravo,
Jos Steynebrugh
Marketing & Innovatie Consultant
http://www.changeenhancement.nl

Weer zo’n goed artikel. Ik heb het snel doorgenomen, op een rustiger moment zal ik het beter lezen. Maar de strekking is volkomen duidelijk. Managers richten zich op dingen goed doen, ondernemers doen goede dingen. En dat vraagt om daadkracht, visie en leiderschap.

Een insprirerend artikel over een vast ook hele inspirerende man. Hans Becker geeft aan dat hij hetzelfde zou hebben gedaan als hij baas zou zijn geweest van een dierentuin, dat geloof ik zo. Sterker nog, ik denk zelfs met even veel succes.
Maar waar hij volgens mij wel de plank mis slaat is als hij verwacht dat het concept ook zonder hem kan blijven werken. Hierbij onderschat hij m.i. de impact van presoonlijk leiderschap en vooral de mate waarin hij dat bezit. Je vindt geen 2e Hans Becker voor Humanitas zoals je ook geen 2e Eckart Wintzen vindt voor het (voormalige) BSO. Nouja….het is nog geen 2010
Evelien Beentjes
Organisatie adviseur ziekenhuis Gelderse Vallei

Een inspirerend betoog en wellicht een goed voorbeeld wat anderen zouden moeten volgen.
Persoonlijk leiderschap van dhr. Becker ligt hier zeker aan ten grondslag. Het getuigd van lef om op deze wijze managers in de gelegenheid te stellen om ondernemer te zijn of te worden.
Realiteit en werkelijkheid zijn echter wel eens anders en processen willen nogal eens stagneren als ondernemers ook werkelijk willlen ondernemen.
Opgelegde systemen (vanuit overheid) maken het soms onmogelijk om een ondernemend klimaat te ontwikkelen en bestaande structuren en organisatieculturen zullen geleidelijk moeten veranderen om deze resultaten te bereiken.
Maar er zijn dus voorbeelden dat het kan!!, ben benieuwd hoe ze vervolg krijgen in de Zorgsector met al die voortdurende veranderingen qua financiering wet en regelgeving.

SCHENS
“No nonsens management in het non profit segment”

Mooi opgeschreven verhaal. Het inspirerende enthousiasme van Hans Becker spat van het scherm af. Pijnlijk dan toch dat dit zo weinig landelijke navolging krijgt. Want er zijn toch heel veel organisaties met (te) veel managers die een dergelijk aanpak goed zou bekomen. Of is dat welicht een kern van het probleem? Fantasieloze en niet inspirende organisaties werven bij voorkeur medewerkers die meer van hetzelfde zijn. Ik hoop dat het Hans Becker lukt Humanitas te verbreden met managers die cultureel kunnen sturen.

Heerlijk artikel. Inspirerend. Prachtig om te zien dat de wensen van de gebruiker, de klant centraal staan en niet de eigen regels, de eigen procedures. Daar gaat het toch om. Vreemd eigenlijk dat dit soort voorbeelden niet veel meer aandacht krijgen!

[…] privacy en een daginvulling waar ze weinig invloed op hadden. Kort na zijn aanstelling, sprak deze Hans Becker daarom zijn managementteam toe. Cure en care zijn voor een groot deel niet effectief, stelde hij. […]

[…] Becker (2008) van Humanitas over geluk van ouderen centraal stellen boven de regels en procedures in de zorg. Met o.a. zijn […]

Toon alle 9 reacties
x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of