Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Eind jaren 1980 was het bedrijfsleven volop bezig met het implementeren van kwaliteitszorg en -borgingssystemen op basis van ISO9000 (en branchegerichte afgeleiden hiervan in aerospace, automotive en telecom).
Bovenstaande problemen roepen een deja vu-gevoel bij me op. En tegelijk denk ik: ongelofelijk dat alle lessen die in de industrie geleerd en gedocumenteerd zijn nu in de zorg opnieuw stenen zijn waar (nieuwe?) ezels zich aan stoten …
In grotere organisaties (of netwerken) met complexere ‘diensten’ geldt m.i. dat zowel het verstandig inrichten van kwaliteitszorgsystemen als het ontwerpen van organisatiestructuren vakkennis vereist die zorgprofessionals niet meekrijgen in hun opleiding.
Medisch contact refereerde onlangs aan een business academy voor geneeskunde masterstudenten; een zinvol begin.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of