Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Leuke bijdrage!
Toen ‘lean’ eind jaren 1980 nog JIT heette schreef ik een artikel met soortgelijke strekking:
“PZ Just-In-Time”, Personeelsbeleid nr.12/’92, pag. 33-36.

Zie: http://www.innovatica.nl/jit.htm

En overigens geldt hetzelfde voor alle stafafdelingen en leidinggevenden: laat maar zien dat je (intern) waarde levert en daarbij op zoek gaat naar verspillingen.

De eerste stap van LEAN toepassing is het vanuit het perspectief van de klant definieren wat de waarde van de organisatie is. Bij LEAN HRM dient HR dus de toegevoegde waarde te definieren t.a.v. het lijnmanagement. Dit vraagt onze discipline zich m.i. al jaren af met daarbij wisselen de rollen van strategisch business partner tot de beheersmatige functie. Telkens als ik artikelen lees over de positionering van HRM kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat we blijven worstelen met onze positie.

De benadering van Frank om de positionering van HRM te benaderen vanuit het perspectief van de externe klant maakt de discussie scherper. Heeft HR een toegevoegde interne waarde die ten gunste van de externe klant. HR is zeer intern gericht en wordt het tijdeens naar buiten te kijken. Ga als HR een mee op klantbezoek met sales. Analyseer een klanttevredenheidsonderzoek. Analyseer de klachten die klanten hebben en gebruik dit als input voor de juiste keuzes in HRM.

[…] 0 […]

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of