Wat is corporate (level) strategie?

Corporate (level) strategy is de strategie van een concern (groep van ondernemingen) waarin geformuleerd is wat de portfolio van marktactiviteiten (product-markt combinaties) van het concern is, wat de economisch logica is van die portfolio: welke synergieën in de markt en in de operatie tussen de product-markt-combinaties geëxploiteerd worden en wat de portfolio’s van sourcing units (interne product ontwikkeling en productie) en van infrastructuren (ICT, logistiek, shared service centers) zijn .

Literatuur:
Collis, D. J., & Montgomery, C. A. (1997). Corporate Strategy: Resources and Scope of the Firm. Chicago: Irwin.
Goold, M., Campbell, A., & Alexander, M. (1994). Corporate-Level Strategy: Creating Value in the Multibusiness Company. New York: Wiley.
Hagel, J., & Singer, M. (1999). Net Worth: Shaping markets when customers make the rules. Boston, Mass.: Harvard Business School Press.
Andrew Watson and Bill Wooldridge, 2005, Business unit manager influence on corporate-level strategy formulation.( Journal of Managerial Issues).
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 254 vragen en antwoorden over Strategisch management.