Wat is retargeting?

Retargeting, ook wel 'remarketing' genoemd), is via een online advertentie (banner) het opnieuw attenderen van bezoekers die eerder uw site hebben bezocht. Voorbeeld: iemand zoekt naar een vakantiereis, bezoekt een site en wordt nadien weer op de site geattendeerd via een aanbieding. Deze advertenties zijn via AdWords (Google) in te kopen en in te stellen. Voordeel is dat de adverteerder daarmee diegenen bereikt van wie hij dus vrijwel zeker weet dat zij interesse hebben in zijn producten of diensten, zeker wanneer ze verschillende pagina's hebben aangeklikt of hebben ingelogd. Keerzijde is dat de retargeting ook vaak plaatsvindt als iemand daadwerkelijk iets heeft aangeschaft via een site, dan roept het enkel irritatie op. Dan is het zaak om deze consumenten uit te sluiten, of hen enkel op andere, gerelateerde producten te attenderen ('anderen kochten ook...').
Probleem bij retargeting zijn de veelvuldig geïnstalleerde adblockers waarmee (ongewenste) banners niet worden getoond.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.