Channels
Leestijd: 2 minuten

Interne communicatie bepaalt succes

Informeren, enthousiasmeren en richting geven

2 Reacties

Het lijkt vaak of medewerkerstevredenheidsmetingen slechts een normatieve thermometer is. De ware passie voor de medewerker, het geloof, vertrouwen en de betrokkenheid bij hun verdwijnt te veel in de getallen en de theorie.
De medewerker en hun kwaliteiten dreigt te verdwijnen in sec de getallen van normen van productiviteit en fte. Hoe essentieel die berekeningen ook zijn voor het inzicht en voor de potentie van ontwikkelingsmogelijkheden, het kan niet het werkelijke kapitaal van de medewerker weergeven. De creativiteit, de denkkracht, de loyaliteit aan het bedrijf en de cultuur. Het is essentieel als manager om bewust te zijn dat de participatie, de ontwikkeling, de motivatie van de medewerker het allerbelangrijkste is.
Passie, Professie en Persoonlijk.
Mijn branche de contactcenterbranche heeft zich in een aantal decennia ontwikkeld tot een grootse branche, maar soms te gefocust op het perfectioneren van het moderne lopende bandwerk. De mens was/is soms secundair. Het resultaat was aan de ene kant veel innovatieve ontwikkelingen, aan de andere kant het kwijt raken van hun imago voor personeel en de consument. Het trieste is dat het echt leuke van deze branche is juist het werken met de mensen, met hun kijken hoe de dienst, het proces nog beter kan voor de klant. Kijken hoe we samen de klanten kunnen helpen. De medewerkers de ruimte geven om mee te denken, zich te ontwikkelen en in een geweldige sfeer een fantastiche dienstverlening neerzetten. Het verandert gelukkig en steeds meer wordt men zich er van bewust dat een medewerkerstevredenheid van 7 en lager not done is en dat een verloop van 150% geen goed doet aan de organisatie. Net zo min als dat de kracht van een facilitair contactcenter niet ligt in het sec perfectioneren van het mechanisme calls versus geplande arbeidscapaciteit voor het perfecte servicelevel, maar dat de kracht van een contactcenter ligt in de waarde die het genereert voor de consument en de schat aan informatie voor het bedrijf. De intermediar die dat mogelijk maakt is, u raadt het al, de onvervangbare medewerker. Investeren van tijd en energie in hun, draagt uiteindelijk bij tot een veel beter rendement. Mijn oude werkgever zei altijd, een glimlach kun je horen!! Dat klopt nog steeds.

Interessant artikel!

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of