Een organisatie is zo goed als de kwaliteit van de onderlinge communicatie en samenwerking. Er valt veel te winnen met het beter managen van de interne communicatie en door mensen te leren hoe ze effectiever kunnen zijn in de onderlinge samenwerking.
Hoe de communicatie en samenwerking verbeteren?
Communiceren lijkt eenvoudig, maar de praktijk laat anders zien: fouten, misverstanden en frustratie! Niet zelden wordt dit tot een patroon, dat de kwaliteit en effectiviteit ernstig aantast en dus veel geld kost. Hoe de communicatie en samenwerking verbeteren?
Het E-boek 'Communicatie & Samenwerking' biedt u hiervoor inzichten, vaardigheden, instrumenten en check-lists. Zo vindt u:
- Tips om de samenwerking in teams en tussen afdelingen te verbeteren
- Inzichten over diversiteit en het hanteren van cultuurverschillen
- De vier valkuilen bij verticale communicatie
- Kernwaarden naar de praktijk communiceren
- De rol van de middenmanagers bij de interne communicatie
- De nieuwe media en interne communicatie
- Drie digitale tools voor beter samenwerken
- De social media gebruiken bij verandermanagement
- Wat te doen bij 'verloederde' communicatie
- Tegenstellingen en wantrouwen bespreekbaar maken
- Elkaar aanspreken op missers
- Trends in stijlen van communicatie
- Uw persoonlijke communicatie: tips en vuistregels
Duidelijke, eenduidige communicatie maakt een organisatie betrouwbaar en geloofwaardig en vergroot de effectiviteit en het resultaat. Heeft u weet van de kwaliteit van de communicatie om u heen? Weet u al wat u eraan kunt doen?
Stel uzelf op de hoogte en ga waar nodig met uw medewerkers of collega's in gesprek. Het eenvoudige gesprek is nog altijd een krachtige interventie. Als de deelnemers kunnen luisteren en open staan voor feedback is er al veel gewonnen.
In deze geest heeft prof. dr Willem Mastenbroek dit e-boek samengesteld en geschreven.
Gerelateerde artikelen

Zorgvuldige communicatie als veranderkundig instrument
Karin Venema

4 begrijpelijke redenen om niet in gesprek te gaan
Leontien Kramer

Er zijn wat problemen met de interne communicatie
Hans Doorenspleet

Interne communicatie bij organisatieverandering
Suzanne van Gompel

Feedback is een gapend gat in de markt
Wim Aalbers

Gedragsverandering en betere samenwerking
Femke de Jonge

Beter resultaat in je persoonlijke communicatie
Actueel MNGMNTST

Hij functioneert goed, alleen communicatief is hij niet sterk
Sonja Scholts

Interne communicatie is toch helemaal niet belangrijk....
Ruben Halmans

Manager met sociale vaardigheden zet betere resultaten neer
Actueel MNGMNTST

Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>