Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Klantgericht is natuurlijk prima, maar dan wel vanuit de medewerkers die direct contact hebben met de klant. En niet meer vanuit de stafafdelingen die geen direct en persoonlijk klantcontact (klantgevoel) hebben.

Lastig natuurlijk als steeds meer het échte contact vervangen wordt door on-line communicatie, waarbij gevoel minder wordt omdat geen intonatie hoorbaar is en geen emoties fysiek ervaren worden.

Prima artikel! Ik denk wel dat ook de Goliath omvang van een organisatie als ABN Amro, handelen vanuit de menselijke maat ernstig bemoeilijkt. Too big to fail is in feite ook too big to feel. De kunst is om merk-/klantgerichte kleinschaligheid ook qua organisatiestructuur te organiseren. Kleinere, verantwoordelijke teams in direct contact met hun markt: http://linkd.in/1HeJQKF

Fijn om te lezen dat eenvoud loont. Dank voor het delen Willem, ben het helemaal met je eens.

[…] Cultuurprogramma voor de bankenWe zien hier de verwatenheid van een groep mensen die losgezongen is van de realiteit. De verantwoordelijke bestuurders zitten gevangen in de logica van hun businessmodel. Een toxisch systeem van gewichtig-doenerij, gemakzucht en een onversaagd geloof in dit businessmodel. Bestuurlijke wijsheid sijpelt weg. ‘Hamers is een topvent. De publieke opinie is weer eens de weg kwijt. We moeten door.’ Maar niet heus. […]

Deze ochtend 18-03-19 in de Volkskrant op de voorpagina de kop ‘ING nu ook in Italie berispt om witwassen’.

Het moest integerder, ethischer en met moreel kompas. Het werd veel witwassen en ander bedenkelijk gedoe. Ondertussen lekker doorgaan met bonussen en hogere salarissen voor de top.

Hoe ingewikkeld kan zo’n traject als hier geschetst zijn? Zo’n programma heb ik nergens gesignaleerd. De reden is dat de top daar niet aan wil. Dan komt er allerlei rotzooi omhoog en worden sommige topmensen kwetsbaar. Niet aan beginnen dus!

“En kijk eens wat we hier hebben: een klinkend cultuurveranderings programma van een bekende topfirma. Het kost wel wat maar wij hoeven ons niet druk te maken. Laat ze maar snel beginnen met de voorgestelde cultuurtralala en de kernwaarden hoelahoep.”

De RvC zit erbij en kijkt ernaar.

Toon alle 5 reacties
x
x