In het buitenland maken ze gebruik van goedkope oplossingen om de veiligheid op het spoor drastisch te verbeteren. Wanneer volgt de Nederlandse Spoorwegen? ‘Tropische hitte houdt de komende dagen aan’, kopt de Engelstalige krant die ik in de Taiwanese trein aan het lezen ben. De zomervakantie is aangebroken en men maakt veel gebruik van de trein. Taiwan beschikt over een uitgebreid spoorwegennet en de meeste plaatsen zijn goed met de trein bereikbaar. De hogesnelheidstrein flitst met driehonderd kilometer per uur van noord naar zuid. En de oostkust en het binnenland zijn goed per boemel te bereizen.
Vanwege het weer zijn veel inwoners van de hoofdstad op zoek naar verkoeling in de bergen. In de gele stoptrein tussen Taipei en Yilan hangt een klamme hitte. Een vrouw op leeftijd is met een ...
Eenvoudige maatregelen houden machinisten bij de les!

Word gratis lid om direct verder te lezen
- Lees direct dit artikel
- Lees altijd de nieuwste artikelen van de laatste 10 dagen
Of aanmelden met email:
Bent u al lid? Log dan in.

Wat een gebrek aan juiste prioriteiten en lef bij de NS, trouwens. Blijkbaar zijn treinen (en reizigers) er om machinisten hun tijd leuk en vooral niet te vermoeiend te laten doorkomen. En uit (zelf?)censuur doet men dan maar niets.
Ik stuur het door naar mijn volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer.
Dank voor je reactie. Ik krijg de indruk dat er nog flink wat wissels om moeten voordat men effectieve maatregelen neemt om het spoor veiliger te maken. ProRail en de NS moeten maar weer eens wat vaker rond de tafel gaan zitten. Wellicht ook handig om reizigersvereniging Rover hiervan op de hoogte te stellen.
Ton Verbeek
Nico Helmus
Harry Wiggers.