De professionele ICT manager van nu

Actueel

Automatisering heeft in de afgelopen jaren een belangrijke invloed gehad op bedrijven en bedrijfsprocessen en is intussen niet meer weg te denken uit organisaties. Gezien de impact op het bedrijf hebben bedrijven uiteraard vastgesteld dat de ICT gemanaged moest worden. De ICT-manager zit voortdurend ingeklemd tussen de business (gebruikers) en de toeleveranciers. 
Bij iedere wens die hij voor hen realiseert, leggen de gebruikers direct de lat een stukje hoger, om hun volgende wens gerealiseerd te krijgen. 
Dan blijkt veelal de door de leveranciers geleverde techniek de bottle-neck te zijn, waardoor de ICT-manager de volgende hoogte niet haalt en dat terwijl deze volgende wens in feite zeer legitiem en theoretisch uitstekend haalbaar is.

Om zijn positie te managen, heeft hij ongetwijfeld ge...

Steven
Prima punten. Alleen nog een stapje verder: weet die manager wel waarom een organisatie uberhaupt IT aanschaft? Die redenen liggen echt zelden in de technologie. Daarmee moet de ICT manager goed de T in ICT relativeren,
Joeri van der Worp
Lid sinds 2020
Ik ben het met Steven eens. Laten we meer focus leggen op het 'waarom' van IT en daarmee de business aan wie het ondersteuning biedt. Het waarom van de IT heeft uiteraard een relatie met het 'waarom' van de business. Het waarom van de business en de verwachtingen die daarbij komen kijken ten opzichte van IT moeten als eerst worden gemanaged. Vervolgens kan worden gekeken naar het 'wat' en dan pas volgt het 'hoe'. Er zullen dan denk ik ook meer informatiemanagment rollen in de nabije toekomst bestaan. Zolang het woord informatieplan dan maar geen heilige graal wordt.

Meer over ICT & Internet