Channels

3 Reacties

Mooie column Mark. Zet aan tot nadenken! Eens met de ontwikkelingen die je beschrijft, zeker als je zag waar we 10 jaar geleden stonden met bedrijfsvoering (zowel qua omvang, kwaliteit als relaties met primaire processen). Onderstreept m.i. twee dingen: een is dat je als bedrijfsvoering weldegelijk de regie moet voeren over de vertaling van de ontwikkelingen binnen de verschillende PIOFACH disciplines naar managementniveau (uitvoering gebeurt middels selfservice zoals je beschrijft) en twee dat je nog betere koppelvlakken moet organiseren met de collega’s van de primaire processen. Opdat er sprake is van een vloeiende lijn – ieder vanuit eigen rol en verantwoordelijkheid. Maar wel gericht op het verzilveren van dat gemeenschappelijke doel: creëren van klantwaarde!

Beste Dirk Jan,

Dank voor je reactie. Dat zijn inderdaad twee uitstekende actiepunten. Zo kun je gezamenlijk een agenda voor de toekomst maken, waarmee je bepaalt aan welke ict-ontwikkelingen je mee gaat doen en welke niet en hoe je de vaak grote investeringen goed gaat prioriteren en managen.

[…] mate van autonomie. De inzet van staffuncties en de rol van het hoofdkantoor gaan grotendeels weer terug naar de lijn. Waar nodig wordt de lijn versterkt, on- demand met een flexibele […]

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of