Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Marketing blijven we associëren met communicatie en promotie en PR. Maar laten we het meer hebben over een Relevante Propositie, het oplossen van problemen van die prospects en klanten. Van interne marketing en een stevige organisatiecultuur is zelden sprake ! Fatsoen moet men doen, dus afspraken nakomen dat is de vlotte vertaling voor discipline. Marketing is een containerdiscipline waar gareel en moreel samen moeten gaan. Met welke mensen kunnen we wat bereiken of realiseren.Daar mogen HRM en Planners eens beter over nadenken . Minder vergaderen meer luisteren en observeren en ongewenste verschillen detecteren en oplossen.

In de basis vind ik dit een goed verhaal.

Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een klant niet wil betalen voor de bijbehorende service. Tijdens onderhandelingen wordt dan vaak gezegd dat men deze of gene ondersteunende dienst niet nodig heeft, waardoor de prijs naar beneden kan. Echter puntje bij paaltje willen ze na levering dan toch de service.

Uiteindelijk krijg je als klant waar je voor betaald. Als je altijd voor de prijsvechter kiest, dan zal je genoegen moeten nemen met mindere kwaliteit of service.
Kies je voor kwaliteit en service, dan hangt daar een prijskaartje aan.

Het ei van columbus is natuurlijk dat je goede kwaliteit en service kan leveren, tegen een lage prijs. Voor veel producten en markten is dat niet weg gelegd.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of