Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Beste Ruud,

Mooi pleidooi met voor mij een paar kanttekeningen.

1. Spreken met medewerkers en klanten. Dat biedt geen garantie, maar vormt wel een risico voor de verkopende partij. Want wat als de fusie afketst?

2. Een fusie of overname is altijd risicovol; m.n t.a.v. cultuurverschillen wat kan leiden tot verloop van medewerkers, vertrek van klanten en afname van omzet. Waarom niet eerst samenwerken om elkaar te leren kennen en vervolgens stap voor stap richting een fusie?

3. Fusies en overnames worden vaak gedreven door waardecreatie ofwel geld….voor de Partners. Wat levert zo’n fusie voor het personeel op? Vaak niets! Deel in de gecreëerde waarde om meer draagvlak voor de fusie te realiseren. Dit zal het verloop naar mijn verwachting helpen verminderen

Tot slot, van de beste fusies worden alle stakeholders in voldoende mate beter. Het gezegde doet opgang: “als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen”!

x
x