Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Mooie invalshoek Esther! Prima set van aanbevelingen. Ik hoop niet alleen een directe oproep aan HR-specialisten, maar vooral ook aan managers!

Een mooie set aan ingrediënten voor een leuke werkomgeving. Helemaal eens met Henk dat dit een uitdaging is voor iedereen in de organisatie. Wanneer HR de rest van de organisatie moet overtuigen dat dit een goed idee is, ga je het waarschijnlijk niet redden.

Niet dat ik denk dat Esther zegt dat HR hier eigenaar van is, maar helaas hoor ik vaak dat HR vakgenoten deze aap op hun schouder nemen. HR kan (net als elke afdeling in de organisatie) het initiatief nemen deze verandering in te zetten, maar het moet gedragen en gedaan worden door de sleutelfiguren in de organisatie.

Het afschaffen van punt 3 en 7 lijkt me een iets te harde maatregel. Ik zie hiervoor een grote toegevoegde waarde. De bedrijfscultuur is wel bepalend voor de waarde en werking. Als 3 en 7 problemen opleveren, zou ik eerder de cultuur aanpakken dan deze instrumenten schrappen.

Met de ingrediënten uit het artikel en inzicht in de bereidheid en kunde (Hersey / Blanchard) van de medewerkers kan je grote stappen zetten. Een beetje lef is zeker handig.

Succes!

Jim!

Ik lees nu pas je reactie, dank. Grappig te constateren dat ik je nog niet had ontmoet toen je dit schreef:).

Mbt punt 3 (anoniem tevredenheidsonderzoek) en 7 (normaalverdeling van beoordelingsscores) heb ik vooral last van de anonimiteit en de normering. Mee eens dat dit vooral in cultuur zit en dat is precies het punt: met deze manier van feedback vragen en beoordelen institutionaliseer je juist een cultuur van intransparantie en elkaar de ‘maat nemen’.

Gr Esther

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of