Wordt in uw organisatie ook periodiek de medewerkerstevredenheid gemeten? Na lange en uitvoerige enquêtes rolt er een indrukwekkend rapportcijfer of percentage uit. Maar wat heeft u daar eigenlijk aan? Welke norm hanteert u? Is een 7 goed of juist niet goed genoeg? Al die enquêtes zijn helemaal niet nodig.
Inzicht in medewerkers
Misschien moet u eens proberen uw klanten en medewerkers op een heel andere, veel eenvoudigere manier te benaderen. Een goede en open communicatie is daarvoor een voorwaarde. Het werkt als volgt:
Medewerkerstevredenheid
Stel uw mensen eens de volgende vraag. Welke uitspraak past het beste bij uw werk?
1. Wow, wat hou ik van mijn werk!
2. Ik kan er mee leven.
3. Ik wou dat ik dit niet hoefde doen.
Upgraden
Krijgt u al een beeld? Stel u vervolgens de vraag hoe u de mensen naar niveau 1 kunt halen.
Een nadeel van deze benadering is overigens dat de klant uit beeld kan verdwijnen. De vraag 'Hoe kunnen we onze klanten beter bedienen' moet dus ook altijd in de communicatie aan de orde komen.
Tot slot
Zie de 'related items' bij dit bericht voor meer informatie:
- Medewerkertevredenheids-onderzoek Niet anoniem en met concrete resultaten
- Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) leidt tot minder tevredenheid
- Medewerkers-betrokkenheid en de Gallup Engagement Survey Wie zijn verantwoordelijk voor de betrokkenheid van de medewerkers?
Gerelateerde artikelen

Medewerkerstevredenheids-onderzoek (MTO) leidt tot minder tevredenheid
Simon van der Veer

Medewerkertevredenheids-onderzoek
Frank Wijnands

Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>