Wat zijn direct toe te passen tips?

Een aantal direct toe te passen 'quick wins' zijn:
  • Een aftellende klok bij de producten werkt erg goed. Bijvoorbeeld: 'Nog maar 4 beschikbaar'.
  • Laat producten die uitverkocht zijn nog een tijdje in de webshop staan in plaats van ze er meteen uit te halen. Dit verhoogt het gevoel voor bezoekers dat ze er snel bij moeten zijn.
  • Mensen kijken graag naar andere mensen. Gebruik gezichten (het liefst baby's) die naar producten kijken om de aandacht te trekken. 
  • Maak gebruik van ankering: plaats als eerste de duurste prijs, dan vallen de andere prijzen vergeleken daarmee mee. 
  • Gebruik afbeeldingen van geld, omdat deze klanten tot egocentrische aankopen verleiden.
  • Gebruik liever 'gratis' in een actie dan 'voor slechts 1 euro'. De beste aanbiedingen online zijn: 'gratis verzendkosten' en 'gratis retourneren'.
  • Geef bij kortingen ook de originele prijs en het percentage weer: Normaal 1200 euro, nu 59 euro, 95% korting!
  • Lettertype: gebruik een zo strak en recht mogelijk lettertype. Rechtopstaande letters lezen rustiger en mensen zullen dus eerder de tijd nemen dit te lezen dan cursieve of handgeschreven teksten.
  • Kies waar het lukt voor personalisatie: je eigen naam zien terugkomen in uitingen trekt meteen aandacht. 
Meer op de Brainfluence-site van Roger Dooley
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.