Wat zijn andere toepassingen op het gebied van neuromarketing?

Een vergelijkings- en boekingssite als Booking.com speelt veel in op schaarste. Wanneer u op zoek bent naar een hotel, wordt u op allerlei manieren gewezen op het feit dat u er snel bij moet zijn en snel uw kans moet grijpen:

                                

Ook Amazon.com weet als geen ander hoe sociale bewijskracht toegepast moet worden. Niet alleen wordt er aan ieder product een ranking gegeven door middel van sterren, maar over de gehele site zijn reviews te vinden waaraan consumenten kunnen zien of het product het waard is om aan te schaffen.

           

Vakantieveilingen.nl past commitment en consistentie goed toe. Herkent u het ook dat als u eenmaal op iets geboden hebt, dat u het dan niet meer los kan laten? U wil weten hoe de rest van de veiling verloopt en heeft het er zelfs voor over om meer te betalen dan u eerst van plan was. Doordat commitment en consistentie goed toegepast wordt op de site, zullen veel bezoekers het de moeite waard vinden om te blijven wachten totdat eenzelfde veiling begint en ook daar weer te bieden.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.