Hoe kunnen uitwendige reflexen worden gemeten?

Uitwendige reflexen kunnen op 3 verschillende manieren gemeten worden:
  1. Via Empathic design. Bij Empathic design wordt het product dat getest moet worden in een ruimte geplaatst waarin de doelgroep zich bevindt (de doelgroep weet niet dat ze meedoen in het onderzoek). Vervolgens wordt er gekeken naar het (onbewuste) gedrag van de doelgroep tijdens het gebruik van het product. Door hier inzicht in te krijgen wordt het direct duidelijk hoe de doelgroep zich gedraagt rondom en met het product;
  2. Via Facial coding. Met Facial coding worden gelaatsuitdrukkingen gesystematiseerd. Deze worden vervolgens gekoppeld aan emoties. Er zijn in totaal 24 spierbewegingen gedetecteerd die op hun beurt terug zijn te voeren tot 7 basisemoties;
  3. Door middel van Eyetracking. Eyetracking wordt veelal toegepast bij de beoordeling van advertenties, mailings, webpagina’s en games. Met behulp van een camera is te zien waar de bezoeker naar kijkt en is te zien wat de meest interessante punten (volgens de beoordelaar) van het communicatiemiddel zijn. Het beeld meet hoeveel tijd en aandacht gegeven wordt aan bepaalde elementen. De camera meet de richting waarin het oog beweegt en op welke elementen het oog zich focust.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.