Channels
Leestijd: 2 minuten

De terechte klacht

Heeft de klant per definitie altijd gelijk?

2 Reacties

Natuurlijk zijn klachten mooie kansen. Het is immers bewezen dat succesvolle organisaties permanent de signalen van hun gebruikers serieus oppakken. Maar pas op: de kunst is natuurlijk om de juiste balans de vinden tussen klantgericht en klantgezwicht! Je kunt je klanten ook opvoeden of eisen stellen. Denk maar eens aan de rol van professioneel opdrachtgever bij taaie ingewikkelde (verander)processen.

Een klacht is een aanwijzing dat je klant een relatie met het bedrijf voelt, het wil de relatie herstellen. Zaak is deze binding te benutten.
Een klagende klant die goed geholpen wordt is meestal een veel trouwere klant: die is namelijk serieus genomen en voelt zich gewaardeerd.
Bij een ontevreden klant die klaagt en niet goed behandeld wordt is de kans groot dat men naar een ander bedrijf gaat (is een teken dat de klant geen relatie (meer) met het bedrijf heeft of wil hebben).
Dat wil je veelal voorkomen.

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x

Inloggen op ManagementSite.nl

Wachtwoord vergeten?

Heeft u nog geen account?

Word gratis lid
x

Inloggen

of