Social media, meer klanten, hogere omzet?

Actueel

Winkelgewoonten, koopprocessen en het mediagebruik veranderen voortdurend. De afgelopen jaren hebben we een verschuiving gezien naar sociale interacties, waarbij de klant steeds meer zelf bepaalt. Ook verandert de manier waarop mensen informatie over producten en diensten zoeken, met anderen delen en aanbevelen. Als deel-gedrag en aanbevelingen in de social media marketing worden opgenomen, ontstaan er veel nieuwe kansen.

De wetenschap van 'Delen en aanbevelen'

Hou goed bij wat er met content gebeurt die een aantal malen is gedeeld. Dit stelt marketeers in staat beïnvloeders te herkennen. (bv re-twitters) Bij een  social media strategie waaraan productaanbevelingen, beoordelingen en koopgedrag zijn gekoppeld, is het cruciaal dat u een goed inzicht hebt in de effecten van 'delen en aanbevel...

Klaas Wassens
Pro-lid
Ik denk dat Sociale Media vooral helpen als je geen 'hard sell' doet. Een tweet moet intrigreren en mensen nieuwsgierig maken. En dat in 144 tekens! 'In die Beschrenking bezeigt sich den Meister!'

Meer over Online Marketing